Úvodní stránka > Jednání vlády > Dokumenty vlády > 1991 > 1991-12-20

   

VLÁDA ČESKÉ REPUBLIKY

USNESENÍ
VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY
ze dne 20. prosince 1991 č. 534

o schválení změn a doplňků územního plánu velkého územního celku
Plzeňské sídelní regionální aglomerace


Vazba na záznam z jednání vlády:

V l á d a

I. s c h v a l u j e změnu územního plánu velkého územního celku Plzeňské sídelní regionální aglomerace, schváleného usnesením vlády České socialistické republiky č. 336 dne 21. 12. 1988, ve vedení trasy dálnice D 5 v prostoru Plzně;

II. m ě n í "Směrnice pro uspořádání území velkého územního celku Plzeňské sídelní regionální aglomerace" uvedené v příloze č. 1 usnesení vlády České socialistické republiky č. 336 ze dne 21. 12. 1991 takto:

část I. "Základní koncepce"

bod 1: "Při usměrňování územního rozvoje a urbanizačních procesů a koordinaci investičních záměrů v řešeném území důsledně respektovat zásady základní koncepce, vyjádřené v hlavním výkresu a textové části územního plánu a ve změnách a doplňcích, zpracovaných v průsvitce hlavního výkresu a v textové části. Přitom prosazovat priority jednotlivých funkčních složek, optimální využití přírodních zdrojů a požadavky na ochranu a tvorbu životního prostředí".

část V. "Technická vybavenost - doprava"

bod 33: "Územně chránit koridor dálnice D 5 v prostoru jižně od Plzně v trase jižně od Ejpovic a Letkova, mezi Bručnou a Čenicemi, severně od Radobyčic a Šlovic, jižně od Lhoty, severně od Nové Vsi, Líní a Uherců, jižně od Blatnice, Hněvnic, Kladrub a Benešovic. Počítat v obodbí do r. 1997 s její postupnou výstavbou včetně nových úseků dálničních přivaděčů pro město Plzeň. V průchodu dálnice mezi Bručnou a Černicemi bude dálnice vedena v zakrytém zářezu ev. tunelem.

bod 34: za základ silniční sítě aglomerace pokládat dálnici D 5 s dálničními přivaděči pro město Plzeň a vybranou silniční síť, reprezentovanou silnicemi I/19, I/20, I/21, I/26, I/27, II/605 a II/229, doplněnou silničním okruhem II/180. Na uvedených tazích postupně provádět úpravy včetně přeložek a obchvatů vybraných středisek osídlení s cílem dosáhnout zvýšení kapacity komunikací a omezení negativních účinků automobilové dopravy. Kromě výstavby dálnice D 5 přednostně realizovat a rekonstruovat navazující silnice a místní komunikace především pro napojení Plzně a vybudovat pro hlavní severojižní spojení v aglomeraci východní část městského okruhu a nepomuckou radiálu v Plzni.

část VII. "Ochrana zemědělského půdního fondu"

bod 63: "Pro územní rozvoj aglomerace bez správního území města Plzně počítat v návrhovém období s postupným odnětím zvlášť chráněné půdy podle odst. 1 § 7a zákona č. 53/1966 Sb. ve znění zákona č. 75/1976 Sb., o ochraně zemědělského půdního fondu, v rozsahu 83,7 ha, z toho pro průmysl 7,5 ha, bytovou a občanskou výstavbu 9,0 ha, dálnici D 5 58,3 ha a ostatní dopravu 8,9 ha;

III. p o v o l u j e dle § 35 vyhl. č. 84/1976 Sb., aby změny a doplňky územího plánu sídelního útvaru Plzeň pořídil Městský úřad v Plzni a schvalovalo je v souladu s § 36 odst. 1 písm. f) zákona č. 367/1990 Sb., o obcích, zastupitelstvo města Plzně;

IV. u k l á d á přednostovi Okresního úřadu Plzeň-město, aby u orgánů města Plzně zabezpečit promítnutí změn a doplňků územního plánu velkého územního celku Plzeňské sídelní regionální aglomerace dle bodu I a II tohoto usnesení do změn a doplňků územního plánů sídelního útvaru Plzeň.

Provede:

přednosta Okresního úřadu Plzeň-město

Předseda vlády

JUDr. Petr P i t h a r t v. r.