Úvodní stránka > Jednání vlády > Dokumenty vlády > 2002 > 2002-11-25

   

VLÁDA ČESKÉ REPUBLIKY

USNESENÍ
VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY
ze dne 25. listopadu 2002 č. 1172 + P

k návrhu zastupitelstva hlavního města Prahy na vydání zákona,
kterým se mění zákon č. 104/2000 Sb., o Státním fondu dopravní infrastruktury a
o změně zákona č. 171/1991 Sb., o působnosti orgánů České republiky
ve věcech převodů majetku státu na jiné osoby a
o Fondu národního majetku České republiky,
ve znění pozdějších předpisů
(sněmovní tisk č. 99)


Vazba na záznam z jednání vlády:

V l á d a

I. p ř i j í m á k návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 104/2000 Sb., o Stát-ním fondu dopravní infrastruktury a o změně zákona č. 171/1991 Sb., o působnosti orgánů České republiky ve věcech převodů majetku státu na jiné osoby a o Fondu národního majetku České republiky, ve znění pozdějších předpisů (sněmovní tisk č. 99), stanovisko uvedené v příloze tohoto usnesení;
II. p o v ě ř u j e předsedu vlády, aby o stanovisku vlády uvedeném v bodě I tohoto usnesení informoval předsedu Poslanecké sněmovny Parlamentu České re- publiky.



Provede:

předseda vlády



Předseda vlády

PhDr. Vladimír Š p i d l a , v. r.

P ř í l o h a

k usnesení vlády
ze dne 25. listopadu 2002 č. 1172



S t a n o v i s k o
vlády k návrhu zastupitelstva hlavního města Prahy na vydání zákona,
kterým se mění zákon č. 104/2000 Sb., o Státním fondu dopravní infrastruktury a o změně zákona č. 171/1991 Sb., o působnosti orgánů České republiky
ve věcech převodů majetku státu na jiné osoby a
o Fondu národního majetku České republiky,
ve znění pozdějších předpisů
(sněmovní tisk č. 99)




Vláda na své schůzi dne 25. listopadu 2002 projednala a posoudila návrh záko-na, kterým se mění zákon č. 104/2000 Sb., o Státním fondu dopravní infrastruktury a o změně zákona č. 171/1991 Sb., o působnosti orgánů České republiky ve věcech převodů majetku státu na jiné osoby a o Fondu národního majetku České republiky, ve znění pozdějších předpisů (sněmovní tisk č. 99) a vyslovila s tímto návrhem n e s o u h l a s , a to z těchto důvodů:

a)navržená právní úprava je příliš obecná a neurčitá; postrádá kritéria pro výběr pří-padů, kdy bude výstavba, modernizace, opravy a údržba místních komunikací hra-zena z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury (dále jen „Fond“) a kdy musí být hrazena vlastníkem, tj. obcí,

b)návrh zákona neobsahuje nezbytnou související novelu ustanovení § 5 zákona č. 243/2000 Sb., o rozpočtovém určení výnosů některých daní územním samo-správným celkům a některým státním fondům (zákon o rozpočtovém určení daní), ve znění pozdějších předpisů, který určuje podíl Fondu na výnosu daní (silniční daně a spotřební daně z uhlovodíkových paliv a maziv),

c)v návaznosti na to vláda upozorňuje, že návrh zákona neobsahuje kvantifikaci dopadů na výdajovou a příjmovou stránku rozpočtu Fondu, ani tomu odpovídající návrh zdrojů zvýšených výdajů Fondu.