Úvodní stránka
>
Jednání vlády
>
Dokumenty vlády
>
2003
>
2003-11-19
VLÁDA ČESKÉ REPUBLIKY
USNESENÍ
VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY
ze dne
19. listopadu 2003
č.
1158 + P
k návrhu zastupitelstva hlavního města Prahy na vydání zákona, kterým se mění zákon
č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a
o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu
vozidla), ve znění pozdějších předpisů
(sněmovní tisk č. 477)
Vazba na záznam z jednání vlády:
V l á d a
I. p ř i j í m á k návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla), ve znění pozdějších předpisů (sněmovní tisk č. 477), stanovisko uvedené v příloze tohoto usnesení;
II. p o v ě ř u j e předsedu vlády, aby o stanovisku vlády uvedeném v bodě I tohoto usnesení informoval předsedu Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky.
Provede:
předseda vlády
Předseda vlády
PhDr. Vladimír Š p i d l a , v. r.
P ř í l o h a
k usnesení vlády
ze dne 19. listopadu 2003 č. 1158
S t a n o v i s k o
vlády k návrhu zastupitelstva hlavního města Prahy na vydání zákona,
kterým se mění zákon č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu
způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů (zákon
o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla), ve znění pozdějších předpisů
(sněmovní tisk č. 477)
Vláda na své schůzi dne 19. listopadu 2003 projednala a posoudila návrh zákona, kterým se mění zákon č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla), ve znění pozdějších předpisů (sněmovní tisk č. 477), a vyjádřila s tímto návrhem
n e s o u h l a s
, a to z těchto důvodů:
- s použitím garančního fondu se podle dosavadní právní úpravy počítá v mimořádných případech a jejím cílem je zmírnění následků zejména škod na zdraví pohotovým plněním z tohoto fondu; této koncepci však předložený návrh zákona neodpovídá, neboť nelze srovnávat nároky na náhradu škody na komunikaci s nároky spojenými s poškozením zdraví. To by vytvářelo prostor pro uplatňování dalších škodných událostí a pro nárůst dalších nároků; v této souvislosti nelze přehlédnout i riziko zvýšení pojistných sazeb,
- návrh zákona neupravuje dostatečně problematiku věrohodnosti a možnosti užití důkazních prostředků k prokázání příčinné souvislosti mezi poškozením pozemní komunikace, včetně jejích součástí a příslušenství, a provozem vozidla, které mělo škodu způsobit.
Vláda se neztotožňuje se záměrem předkladatele, že předložený návrh zákona nemá žádné dopady do státního rozpočtu; rozšíření působnosti Policie České republiky by si zvýšení výdajů ze státního rozpočtu nutně vyžádalo.