Úvodní stránka > Jednání vlády > Dokumenty vlády > 1998 > 1998-09-09

USNESENÍ
VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY
ze dne 9. září 1998 č. 582 + P

k návrhu na sjednání Ujednání o zřízení turistických stezek na základě
Dohody mezi vládou České republiky a vládou Spolkové republiky
Německo o malém pohraničním styku na turistických stezkách
a v turistických zónách a o překračování státních hranic
ve zvláštních případech

Vazba na záznam z jednání vlády:

V l á d a

I. s o u h l a s í se sjednáním Ujednání o zřízení turistických stezek na základě Dohody mezi vládou České republiky a vládou Spolkové republiky Německo o malém pohraničním styku na turistických stezkách a v turistických zónách a o překračování státních hranic ve zvláštních případech, a to na základě Článku 3 odst. 1 této dohody, formou výměny nót a v souladu s popisem průběhu a zásadami překračování těchto stezek, jak je uvedeno v příloze tohoto usnesení;

II. z m o c ň u j e ministra vnitra stanovit po dohodě s ministrem financí a příslušnými orgány Spolkové republiky Německo datum otevření turistických stezek uvedených v bodě I tohoto usnesení;

III. u k l á d á

1. ministru zahraničních věcí oznámit na návrh ministra vnitra druhé smluvní straně souhlas vlády se zřízením turistických stezek podle bodu I a II tohoto usnesení a sdělit popis jejich průběhu na území České republiky,

2. ministru vnitra zabezpečit po výměně nót provádění ujednání uvedeného v bodě I tohoto usnesení.

Provedou:

ministři vnitra,
zahraničních věcí

Předseda vlády

Ing. Miloš Z e m a n , v. r.

P ř í l o h a

k usnesení vlády
ze dne 9. září 1998 č. 582

Turistické stezky -
popis jejich průběhu na území České republiky
a zásady jejich překračování

Untergrafenried znaku 21 cyklisté a lyžaři

Průběh turistických stezek na území České republiky

1. Turistická stezka Pod Třemi znaky - Brombeerriegel
Od průsečíku v hraničním úseku VIII, 25 m jihovýchodním směrem od mezilehlého hraničního znaku 13/3, 30 m po lesní cestě jižně na konec lesní cesty vedoucí k blízkosti státních hranic, dále pak 400 m vlevo po této lesní cestě k zeleně značené turistické trase Tři znaky - Bystřice.

2. Turistická stezka Čerchov - Lehmgrubenweg
Od průsečíku v hraničním úseku VIII u mezilehlého hraničního znaku 6/3 po žlutě značené turistické trase kolem pramene “U studánky” až na křižovatku zeleně označené turistické trasy.

3. Turistická stezka Nemanice/Lučina - Untergrafenried
Od průsečíku v hraničním úseku VII u hlavního hraničního znaku 21 směrem k bývalé obci Lučina do prostoru pily bývalé obce Mýtnice, na křižovatku se státní komunikací Nemanice - Pivoň a dále do obce Nemanice.

II.

6. Lipová - IV mezi mezilehlými hraničními pěší,
Sohland znaky 19/11 a 19/12 cyklisté a
vozíčkáři*)

*) Vozíky pro tělesně postižené se spalovacími motory nejsou povoleny

Průběh turistických stezek na území České republiky

1. Turistická stezka Horní Paseky - Bad Brambach
Od průsečíku v hraničním úseku XXII mezi hlavními hraničními znaky 10 a 11 po komunikaci přes Horní Paseky k rybníku u obce Vernéřov a dále přes obec Vernéřov do města Aš.

2. Turistická stezka Hřebečná/Korce - Henneberg (Oberjugel)
Od průsečíku v hraničním úseku XVIII u mezilehlého hraničního znaku 4/8 vpravo ze společné hraniční cesty směrem na Bučinskou cestu. Po ní vede dále východním směrem až k silnici Horní Blatná - Nové Hamry. Po této silnici stezka vede 400 m směrem na Horní Blatnou, z ní odbočuje vpravo na Šupenberskou cestu. Po ní stezka vede 250 m a setkává se se zeleně značenou turistickou trasou z Horní Blatné. Z tohoto místa je stezka vedena jednosměrně - zvlášť pro stoupání a klesání - až na křižovatku lesních cest na cestě “U kapličky”, odkud pokračuje opět obousměrně.
Průběh trasy klesání - ve směru od Jelení stezka pokračuje 150 m po Šupenberské cestě v trase zeleně značené turistické trasy a pak v místě, kde zelená turistická trasa odbočuje doprava, stezka odbočuje ze Šupenberské cesty doleva na propojovací cestu vedoucí 900 m na křižovatku lesních cest na cestě “U kapličky”.
Průběh trasy stoupání - ve směru na Jelení vede stezka z křižovatky lesních cest na cestě “U kapličky” 1100 m cestou směrem k samotě “U Kolitsche”, 150 m od samoty “U Kolitsche” se spojuje se zeleně značenou turistickou trasou vedoucí z Horní Blatné do Nejdku a vede v její trase 300 m až po křižovatku se Šupenberskou cestou (na výchozí místo rozdělení směrů), odkud vede k přejezdu železniční trati Karlovy Vary - Potůčky u perninské vodárny, pokračuje po cestě 300 m a pak zahýbá vlevo přes louku k lesní školce, zde přetíná silnici mezi Perninkem a Horní Blatnou a pokračuje po lesní cestě na tzv. Černou cestu, po které vede 1400 m až ke křižovatce zeleně značené turistické trasy z Horní Blatné do Abertam a vede po ní 900 m ve směru na Abertamy až na křižovatku s lesní cestou, kde zahýbá doleva a vede po této cestě 500 m až ke křižovatce s lesní cestou Bludná - Hřebečná a po 30 m směrem doprava na hranici s katastrálním územím Hřebečná poblíž rekreační chaty - osady Hřebečná. Zároveň zde stezka Hřebečná končí, resp. pokračuje navazující zimní turistická stezka Hřebečná (Boží Dar/Hubertky) vedoucí směrem na Boží Dar.

3.Turistická stezka Potůčky - Breitenbrunn (Himmelswiese)
Od průsečíku v hraničním úseku XVII mezi mezilehlým hraničním znakem 17/7 a hlavním hraničním znakem 18 komunikací na křižovatku cest Mílovská a Českomlýnská, poté lesní cestou ke křižovatce s komunikací vedoucí na Zlatý kopec. Na této křižovatce stezka uhýbá vpravo a vede podél komunikace do osady Myslivny. V tomto prostoru překračuje komunikaci, stáčí se vlevo a pokračuje po cestě Jáchymovská spojka. Zde se napojuje na Krušnohorskou lyžařskou magistrálu.

4. Turistická stezka Hřebečná (Boží Dar/Hubertky) - Kurort Oberwiesenthal
Od průsečíku v hraničním úseku XVII u mezilehlého hraničního znaku 4/3 lesní cestou 80 m kolmo na lesní cestu, po které pokračuje doprava 800 m až k Dlouhé cestě, na které stezka zahýbá doleva a vede 900 m katastrálním územím Boží Dar až k silnici Boží Dar - Myslivny a dostává se do trasy červeně značené turistické trasy. Po ní pokračuje dále směrem na Hřebečnou k propadlému dolu Mauritius a dále západním směrem přes louky a meliorační příkop 300 m k jeřábovému háji v jižním svahu plošiny Spáleniště. Po vrstevnici vede 500 m k cestě mezi osadami Hřebečná a Bludná až se po 60 m dostane na hranici s katastrálním územím Pernink poblíž rekreační chaty osady Hřebečná. Zde stezka Hřebečná (Boží Dar/Hubertky) končí. Dále pokračuje navazující zimní turistická stezka Hřebečná/Korce, vedoucí směrem na Jelení.

5. Turistická stezka Kryštofovy Hamry - Jöhstadt (Schmalzgrube)
Od průsečíku v hraničním úseku XV mezi hlavními hraničními znaky 5 a 6 po lesní komunikaci k obci Kryštofovy Hamry. Dále pokračuje k vodní nádrži Přísečnice, kde se napojuje na modře značenou turistickou trasu.

6. Turistická stezka Lipová - Sohland
Od průsečíku v hraničním úseku IV mezi mezilehlými hraničními znaky 19/11 a 19/12 jihozápadním směrem po komunikaci podél Solanského rybníka do obce Lipová.

III.
Zásady překračování turistických stezek uvedených
v bodě I a II této přílohy

A.

Překračování státních hranic na turistických stezkách je povoleno zpravidla denně od 06.00 hod. do 22.00 hod. v době od 1. dubna do 30. září a od 08.00 hod. do 18.00 hod. v době od 1. října do 31. března.

B.

1. Na turistické stezce Pod Třemi znaky - Brombeerriegel je povoleno překračování státních hranic denně od 08.00 hod. do 18.00 hod. v době od 1. prosin- ce do 15. března.

2. Na turistických stezkách Hřebečná/Korce - Henneberg (Oberjugel) a Hřebečná (Boží Dar/Hubertky) - Kurort Oberwiesenthal je povoleno překračování státních hranic denně od 08.00 hod. do 18.00 hod. v době od 1. listopadu do 31. břez- na a od 07.00 hod. do 22.00 hod. v době od 1. dubna do 15. dubna.