Úvodní stránka > Jednání vlády > Dokumenty vlády > 1996 > 1996-10-16

   

VLÁDA ČESKÉ REPUBLIKY

USNESENÍ
VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY
ze dne 16. října 1996 č. 528 + P

o aktualizaci usnesení vlády z 10. listopadu 1993 č. 631, o rozvoji dálnic a čtyřpruhových silnic pro motorová vozidla v České republice do roku 2005,
pro rok 1997


Vazba na záznam z jednání vlády:

V l á d a

I. s o u h l a s í

1. s navrženým rozvojem dálnic a čtyřpruhových silnic pro motorová vozidla v roce 1997 a s přípravou staveb do roku 2005 podle přílohy tohoto usnesení,

2. s využitím úvěrů mezinárodních finančních institucí pro urychlení výstavby dálnic do celkové výše 15,0 mld Kč do roku 2002 se státní zárukou,

II. s c h v a l u j e
převedení tahů Chropyně u Kroměříže - Zlín - hranice Slovenské republiky z kategorie dálnic do kategorie čtyřpruhových silnic pro motorová vozidla a vypuštění úseků Karlovy Vary - Dolní Žďár a České Budějovice - Třeboň z kategorie čtyřpruhových silnic pro motorová vozidla;


III. u k l á d á

1. ministru dopravy

a) ve spolupráci s místopředsedou vlády a ministrem financí projednat přijetí a strukturu umístění úvěrů podle bodu I/2 tohoto usnesení se státním peněžním ústavem Konsolidační banka Praha a s mezinárodními finančními institucemi,

b) předložit vládě do 31. ledna 1997 analýzu vedení trasy dálnice D3 Praha - České Budějovice - hranice Rakouské republiky,

2. ministru hospodářství předložit vládě ke schválení územní plány velkých územních celků hradecké a olomoucké aglomerace a změnu územního plánu velkého územního celku zlínské aglomerace do 30. června 1997,

3. ministru životního prostředí zabezpečit projednávání hodnocení vlivů na životní prostředí podle zákona České národní rady č. 244/1992 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, tak, aby ministr hospodářství mohl splnit termín uvedený v bodě III/2 tohoto usnesení.


Provedou :

místopředseda vlády a ministr financí,
ministři dopravy, hospodářství,životního prostředí


Předseda vlády
prof. Ing. Václav K l a u s , CSc., v. r.


Příloha usnesení vlády ze dne 16.10.1996


W961016a.0528.doc

HARMONOGRAM VÝSTAVBY DÁLNIC ČR
v mil. Kč
Tah
Č. stavby
Stavba
km
Náklad
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
zbývá
D 1Rozšíření dálnice D1
1144
277
271
596
Praha- Mirošovice
D 1
O133Vyškov - Mořice
15,0
2400
220
660
800
720
(Vyškov-
O134Mořice-Chropyně
14,0
2660
300
700
800
860
-Kroměříž)
Celkem - stavební D 1
6204
277
271
1116
1360
1600
1580
0
0
0
0
0
- příprava D 1
444
24
81
92
19
30
198
Celkem D 1
29,0
6648
301
352
1208
1379
1630
1778
0
0
0
0
0
4901Chropyně-Tlumačov
13,2
2520
300
600
800
820
(Kroměříž -
R49
4902Tlumačov-Zlín
13,0
2340
500
500
800
540
- Zlín
(D1)
Zlín-
43,0
5700
300
1100
4300
st.hranice ČR/SR
Celkem - stavební R 49
10560
0
0
0
300
600
800
820
500
800
1900
4840
- příprava R 49
372
4
3
7
13
15
20
20
50
50
50
140
Celkem R 49
69,2
10932
4
3
7
313
615
820
840
550
850
1950
4980
O301Praha-Jílové
10,5
2255
500
500
500
755
(Praha -
O302Jílové-
5,0
1394
300
400
400
294
Hoštěradice
O303Hostěradice-
15,7
3198
700
700
700
700
398
Neštětice
O304Neštětice-
13,5
2551
200
500
500
600
751
D 3
Voračice
O305Voračice-
19,0
3680
50
600
900
900
930
300
*)
Mezno
O306Mezno-Tábor
6,3
3015
100
150
600
1200
665
300
-Tábor)
Tábor-
51,5
7892
500
1700
1800
1892
2000
Č.Budějovice
České Budějovice -
43,6
5880
1000
1100
1300
2480
st.hranice
Celkem - stavební D 3
29865
0
0
0
100
200
1400
3800
6265
6330
5843
5927
- příprava D 3
2142
28
76
273
234
130
180
200
220
220
180
401
Celkem D 3
165,1
32007
28
76
273
334
330
1580
4000
6485
6550
6023
6328
O505Bavoryně-
21,5
2059
172
Mýto
O509Klabava-
6,5
750
123
Ejpovice
O510Ejpovice-
20,5
6967
17
190
375
1400
2000
1880
1105
Sulkov
O511Sulkov-
29,4
4208
1163
1264
663
Benešovice
D5
O512Benešovice-
32,0
4160
1253
1108
720
Rozvadov
O513Hraniční úsek
0,35
491
120
212
124
Celkem - stavební D 5
18635
2848
2774
1882
1400
2000
1880
1105
0
0
0
0
- příprava D 5
717
166
210
204
28
30
30
49
Celkem D 5
110,2
19352
3014
2984
2086
1428
2030
1910
1154
0
0
0
0
Poznámka:
1111
- předpoklad částečného krytí úvěrem
*/ Vedení trasy dálnice D3 Praha-Č.Budějovice-hranice Rakouska bude upřesněno materiálem,
který předloží ministr dopravy vládě ČR do 31.ledna 1997











HARMONOGRAM VÝSTAVBY DÁLNIC ČR
v mil. Kč
Tah
Č. stavby
Stavba
km
Náklad
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
zbývá
O802Úžice-
9,8
1965
570
227
Nová Ves
O803NováVes-
16,3
4020
40
680
1427
1680
193
Doksany
O804Doksany-
13,5
2616
175
480
620
913
333
Lovosice
D8
O805Lovosice-
15,1
4622
334
615
1500
1600
573
Řehlovice
O807Trmice-
21,6
6011
400
1000
1800
1800
1011
st.hranice
Celkem - stavební D 8
19234
745
707
660
2327
3375
4980
3593
1584
0
0
0
- příprava D 8
1002
39
140
481
131
81
40
47
43
Celkem D 8
76,3
20236
784
847
1141
2458
3456
5020
3640
1627
0
0
0
1104Libice-
26,0
3740
310
800
1000
1630
Chýšť
1105Chýšť-
22,1
3401
292
800
1000
1309
Hr.Králové
1106Hr.Králové-Smiřice
14,2
2348
300
600
700
748
(Hr.Králové-Jaroměř)
1107Smiřice-Vlčkovice
13,4
2324
50
300
800
874
300
(Jaroměř-
D 11
1108Vlčkovice-
18,6
3500
500
800
900
1000
300
Trutnov
1109Trutnov-st.hr. ČR/PR
18,6
3500
400
500
800
900
900
-st.hranice ČR/PR)
Celkem - stavební D 11
18813
0
0
602
1900
2650
3939
2448
2174
2000
1900
1200
- příprava D 11
1448
36
204
260
192
129
130
140
100
70
70
117
Celkem D 11
112,9
20261
36
204
862
2092
2779
4069
2588
2274
2070
1970
1317
3508Křelov-Slavonín
7,0
1284
180
230
460
414
(Olomouc-záp.tang.)
3509Slavonín-
12,0
2365
60
360
360
1585
Přáslavice
R35
3510Přáslavice-
7,7
1348
395
536
(D35)
Velký Újezd
3511VelkýÚjezd-
7,4
1792
60
145
662
770
155
Lipník
Celkem - stavební R 35 (D 35)
6789
455
681
722
1310
745
2045
414
0
0
0
0
- příprava R 35 (D 35)
573
138
142
192
14
34
30
23
Celkem R35 (D 35)
34,1
7362
593
823
914
1324
779
2075
437
0
0
0
0
Chropyně-Lipník
30,0
3900
300
1000
1500
1100
(Kroměříž-Hranice)
4704Lipník-Bělotín
16,0
2940
400
800
800
800
140
(Hranice-
4705Bělotín-Slachovice
17,0
2940
400
800
800
700
240
-Fulnek)
4706Slachovice-Bílovec
13,0
2520
300
600
700
700
220
(Fulnek-
D 47
4707Bílovec-Ostrava
10,0
2222
100
150
500
972
500
-Ostrava)
4708Ostrava-Koblov
10,3
3074
20
439
635
615
620
745
(Ostrava-hr.Polska)
4709Koblov-Bohumín
6,0
1356
100
150
500
500
106
(Ostrava-
4709Bohumín-st.hr.ČR/PR
7,7
1700
200
600
600
300
-hr.Polska)
Celkem - stavební D 47
20652
0
20
439
835
915
1620
3517
3706
3900
4000
1700
- příprava D 47
1542
81
147
362
175
98
110
121
100
90
90
168
Celkem D 47
110,0
22194
81
167
801
1010
1013
1730
3638
3806
3990
4090
1868
Poznámka:
1111
- předpoklad částečného krytí úvěrem
Rekapitulace nákladů
v mil. Kč
Dálnice
Č.stav
Stavba
km
Náklad
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
zbývá
Celkem - stavební D 1
6204
277
271
1116
1360
1600
1580
0
0
0
0
0
- příprava D 1
444
24
81
92
19
30
198
0
0
0
0
0
Celkem D 1
29,0
6648
301
352
1208
1379
1630
1778
0
0
0
0
0
Celkem - stavební R 49
10560
0
0
0
300
600
800
820
500
800
1900
4840
- příprava R 49
372
4
3
7
13
15
20
20
50
50
50
140
Celkem R 49
69,2
10932
4
3
7
313
615
820
840
550
850
1950
4980
Celkem - stavební D 3
29865
0
0
0
100
200
1400
3800
6265
6330
5843
5927
- příprava D 3
2142
28
76
273
234
130
180
200
220
220
180
401
Celkem D 3 *)
165,1
32007
28
76
273
334
330
1580
4000
6485
6550
6023
6328
Celkem - stavební D 5
18635
2848
2774
1882
1400
2000
1880
1105
0
0
0
0
- příprava D 5
717
166
210
204
28
30
30
49
0
0
0
0
Celkem D 5
110,3
19352
3014
2984
2086
1428
2030
1910
1154
0
0
0
0
Celkem - stavební D 8
19234
745
707
660
2327
3375
4980
3593
1584
0
0
0
- příprava D 8
1002
39
140
481
131
81
40
47
43
0
0
0
Celkem D 8
76,3
20236
784
847
1141
2458
3456
5020
3640
1627
0
0
0
Celkem - stavební D 11
18813
0
0
602
1900
2650
3939
2448
2174
2000
1900
1200
- příprava D 11
1448
36
204
260
192
129
130
140
100
70
70
117
Celkem D 11
112,9
20261
36
204
862
2092
2779
4069
2588
2274
2070
1970
1317
Celkem - stavební R 35 (D 35)
6789
455
681
722
1310
745
2045
414
0
0
0
0
- příprava R 35 (D 35)
573
138
142
192
14
34
30
23
0
0
0
0
Celkem R35 (D 35)
34,1
7362
593
823
914
1324
779
2075
437
0
0
0
0
Celkem - stavební D 47
20652
0
20
439
835
915
1620
3517
3706
3900
4000
1700
- příprava D 47
1542
81
147
362
175
98
110
121
100
90
90
168
Celkem D 47
110,0
22194
81
167
801
1010
1013
1730
3638
3806
3990
4090
1868
Rekonstrukce dálnic
8968
507
677
1074
727
983
1000
1000
1000
1000
1000
Celkem - stavební
13972
4832
5130
6495
10259
13068
19244
16697
15229
1403
14643
13667
- příprava
8240
516
1003
1871
806
547
738
600
513
430
390
826
Celkem
706,9
14796
5348
6133
8366
11065
13615
19982
17297
15742
1446
15033
14493
Z toho kryto úvěrem
10641
561
1780
2400
4700
1200
Z toho hrazeno ze stát. rozpočtu
13731
5348
6133
7805
9285
11215
15282
16097
15742
1446
15033
14493
Poznámka:
1111
- předpoklad částečného krytí úvěrem
*/ Vedení trasy dálnice D3 Praha-Č.Budějovice-hranice Rakouska bude upřesněno materiálem,
který předloží ministr dopravy vládě ČR do 31.ledna 1997
Uvádění do provozu
Rok
1995
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
Uváděné do provozu
25,2
9,8
69,4
20,9
12,0
124,2
96,3
19,7
69,2
56,3
210,2
Kumulovaně v provozu od r. 1994
414,8
424,6
494,0
494,0
514,9
526,9
651,1
747,4
767,1
836,3
892,6
1102,8
HARMONOGRAM VÝSTAVBY SILNIČNÍHO OKRUHU KOLEM HL.M. PRAHY
v mil. Kč
Tah
Číslo stavby
Úsek
km
Náklad
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
Zbývá
516Třebonice-Řepy
3,3
1032
50
420
280
282
(Třebonice-Řepy-
517Řepy-Ruzyně
2,5
749
80
240
325
104
-Ruzyně)
Ruzyně-Suchdol
9,0
2800
200
1000
1000
600
(Ruzyně-
R 1Suchdol-Březiněves
6,5
1800
100
600
600
500
-Březiněves)
D1-D3
5,6
950
100
300
350
200
(D1-Písnice)
D3-Lahovice
6,4
4400
200
1500
1500
1200
(Písnice-Radotín)
Českobrodská-D1
8,8
3000
100
300
500
600
1500
(Českobr.-Štěrb.r.-D1)
Lahovice-Slivenec
5,7
3600
200
1200
1200
1000
(Radotín-Slivenec)
Celkem - stavební R 1
18331
0
50
500
520
1407
4704
4750
3800
500
600
1500
- příprava R 1
9329
32
425
464
315
1499
1200
900
900
600
600
2394
Celkem R 1
47,8
27660
32
475
964
835
2906
5904
5650
4700
1100
1200
3894
Z toho kryto úvěrem
4400
400
2000
2000
Z toho hrazeno ze stát. rozpočtu
23260
32
475
964
835
2506
3904
3650
4700
1100
1200
3894
Poznámka:
1111
- předpoklad částečného krytí úvěrem
Uvádění do provozu
Rok
1995
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
Zbývá
Uváděné do provozu
3,3
2,5
33,2
8,8
Kumulovaně v provozu od r. 1994
11,4
11,4
11,4
11,4
11,4
14,7
17,2
17,2
50,4
50,4
50,4
59,2
ARMONOGRAM VÝSTAVBY 4-PRUHOVÝCH SILNIC PRO MOTOROVÁ VOZIDLA
Ć.
Číslo
tahu
(název) silnice
km
Náklad
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
ZbýváKategorie
Skalka - křižov.
3,5
380
20
125
130
105
R 22,5
II/118
Křiž. II/118 -
8,0
700
60
160
280
200
R 22,5
Milín
Milín -
12,0
740
30
150
150
150
260
R 22,5
R 4
Zalužany
Zálužany -
22,0
2336
120
500
500
500
500
216
R 22,5
Nová Hospoda
Nová Hospoda
4,7
630
23
200
190
217
R 22,5
křiž.. I/20
CELKEM R 4
50,2
4786
43
325
320
502
690
930
850
650
476
Praha -
10,5
1390
50
220
400
400
320
R 24,5
Pavlov
Pavlov -
6,3
402
2
32
120
120
128
R 24,5
Velká Dobrá
Nové Strašecí -
30,0
2800
200
450
450
450
450
800
R 24,5
křiž. I/27
Křiž. I/27 -
10,5
950
950
R 24,5
Lubenec
Lubenec,
7,5
600
150
250
200
R 24,5
přeložka
Lubenec -
28,0
2520
2520
R 24,5
Olšová vrata
Olšová Vrata -
5,5
650
20
200
300
130
R 24,5
R6
Karlovy vary
Karlovy Vary -
17,0
1500
50
250
400
400
400
R 24,5
Sokolov
Sokolov -
20,0
1920
60
270
400
420
400
370
R 24,5
Cheb
Cheb,
8,9
808
235
27
R 24,5
obchvat 1. st.
Cheb,
7,0
1298
258
395
395
250
R 24,5
obchvat 2., 3. st.
CELKEM R 6
151,2
14838
237
317
515
585
858
1220
1630
1740
1500
1420
4270
HARMONOGRAM VÝSTAVBY 4-PRUHOVÝCH SILNIC PRO MOTOROVÁ VOZIDLA
Ć.
Číslo
Ná-
tahu
(název) silnice
km
klad
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
ZbýváKategorie
Slaný,
2,9
331
80
54
*105
R 22,5/2
obchvat III. et.
Slaný,
1,9
115
1
30
49
*35
R 22,5/2
obchvat II. et.
Třebíz,
2,4
105
53
*40
R 22,5/2
přeložka
Slaný -
1,3
102
30
40
*32
R 22,5/2
R 7
Kutrovice
Hořešovice -
1,7
105
15
55
*35
R 22,5/2
hranice okr. KL
Hr. okr. Kladno -
10,4
940
940
R 22,5
Louny
Louny,
11,7
1640
23
202
300
360
345
*410
R 22,5/2
obchvat
Vysočany,
1,9
64
10
30
24
R 22,5
MÚK
Louny -
33,0
2970
2970
R 22,5
Chomutov
CELKEM R 7
67,2
6372
157
296
379
429
440
4567
I/34
(R 34)
CELKEM R 34
9,0
654
65
117
120
122
S 22,5
Hrádek n. Nisou -
10,2
850
10
80
20
120
150
110
*360
R 22,5/2
Bílý Kostel
Bílý Kostel -
8,0
420
40
100
150
130
R 22,5
Liberec
Liberec -
11,0
764
91
112
120
110
40
R 22,5
Hodkovice
Hodkovice -
6,7
164
40
56
60
R 22,5
Ohrazenice
Ohrazenice -
30,0
1800
1800
R 11,5
Úlibice
Úlibice -
13,0
930
50
160
250
250
220
R 22,5
Ostroměř
R35
Ostroměř -
25,0
1900
250
350
450
450
400
R 22,5
Hradec Králové
Hradec Králové -
5,0
500
50
250
200
R 24,5
Opatovice
Opatovice -
34,0
3000
200
450
550
600
1200
R 24,5
Mýto
Mýto
61,0
5500
5500
R 22,5
Mohelnice
CELKEM R 35
203,9
15828
131
178
260
220
470
1050
1240
1120
1000
1000
8860
Troubsko - Kuřim
3,4
562
52
220
240
50
R 22,5
střed
Troubsko - Kuřim
3,5
400
40
200
160
R 22,5
jih
Troubsko - Kuřim
9,3
620
120
250
250
R 22,5
R 43
sever
Kuřim -
13,5
1090
110
350
350
280
R 22,5
Černá Hora
Černá Hora -
8,5
680
100
300
280
R 22,5
Sebranice
Sebranice -
32,0
2950
2950
R 22,5
Linhartice
CELKEM R 43
70,2
6302
52
220
280
250
390
700
900
3510
* Náklad na dostavbu plného profilu
HARMONOGRAM VÝSTAVBY 4-PRUHOVÝCH SILNIC PRO MOTOROVÁ VOZIDLA
Ć.
Číslo
Ná-
tahu
(název) silnice
km
klad
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
ZbýváKategorie
Bělotín,
2,0
285
50
120
115
R 22,5
obchvat
Příbor -
4,2
194
23
S 16,5
Rychaltice
Rychaltice
1,0
100
7
75
18
R 22.5
MÚK
Rychaltice -
6,5
720
50
200
300
170
R 22,5
Frýdek Místek
Frýdek Místek,
8,0
1270
150
400
400
320
R 22,5
R 48
obchvat
Frýdek Místek -
5,5
460
50
130
150
130
R 22,5
Dobrá
Dobrá -
6,7
470
80
150
200
40
R 22,5
Tošanovice
Tošanovice -
5,2
670
47
200
300
123
R 22,5
Žukov
Žukov -
2,2
265
100
97
R 22,5
Český Těšín I.
Žukov -
2,9
200
40
60
80
20
R 22,5
Český Těšín II.
Celkem R 48
44,2
4634
123
104
490
523
400
320
Rajhrad -
13,3
1368
685
250
R 26,5
Pohořelice
R 52
Pohořelice,
8,1
1079
119
R 26,5
obchvat
Pohořelice -
17,0
1500
1500
R 24,5
st. hranice
Celkem R 52
38,4
3947
804
250
1500
Tlumačov -
3,0
370
80
150
140
R 24,5
Skalka
Otrokovice,
7,4
1046
30
428
588
R 24,5
obchvat JV+SV
R 55
Napajedla -
7,0
1500
150
370
420
370
190
R 24,5
Babice
Babice -
10,0
870
50
100
100
620
R 24,5
Staré Město
Staré Město -
54,0
5950
5950
R 24,5
Břeclav
CELKEM R55
81,4
9736
30
428
668
150
290
370
470
470
290
6570
REKAPITULACE FINANČNICH NÁKLADU ( MIL. KĆ )
4 - PRUHOVÉ SILNICE PRO MOTOROVÁ VOZIDLA
Úsek
km
Náklad
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
Zbývá
CELKEM R 4
50,2
4786
43
325
320
502
690
930
830
650
476
CELKEM R 6
151,2
14838
237
317
515
585
858
1220
1630
1740
1500
1420
4270
CELKEM R 7
67,2
6372
157
296
379
429
440
4567
CELKEM I/34
9,0
654
65
117
120
122
CELKEM R 35
203,9
15828
131
178
260
220
470
1050
1240
1120
1000
1000
8860
CELKEM R 43
70,2
6302
52
220
280
250
390
700
900
3510
CELKEM R 48
44,2
4634
123
104
265
608
842
720
490
523
400
320
CELKEM R 52
38,4
3947
804
250
1500
CELKEM R 55
81,4
9736
30
428
668
150
290
370
470
470
290
6570
CELKEM stav.nákl.
včetně rezervy
67097
1517
1292
2010
3009
3300
4062
4670
5173
4900
4580
29753
Příprava a zabezpe-
čení výstavby
239
274
195
330
350
400
400
400
400
400
CELKEM
1756
1566
2205
3339
3650
4462
5070
5573
5300
4980
UVÁDÉNÉ DO PROVOZU ( V KM )
Rok
1994
1995
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
Výhled
Uváděné do provozu
9,1
4,2
32,7
5,1
9,6
20,3
39,4
26,8
28,7
32,2
8,0
93,8
405,9
Kumulovaně
v provozu od r. 1993
299,9
304,1
336,8
341,9
351,5
371,8
411,2
438,0
466,7
498,9
506,9
600,7
1006,6
Celková rekapitulace nákladů
v mil. Kč
Stavba
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
Dálnice
Celkem D
5348
6133
8366
11065
13615
19982
17297
15742
14460
15033
Z toho kryto úvěrem
561
1780
2400
4700
1200
hrazeno ze st.rozp.
5348
6133
7805
9285
11215
15282
16097
15742
14460
15033
Silniční okruh
kolem Prahy
Celkem R 1
32
475
964
835
2906
5904
5650
4700
1100
1200
Z toho kryto úvěrem
400
2000
2000
hrazeno ze st. rozp.
32
475
964
835
2506
3904
3650
4700
1100
Čtyřpruhové silnice
pro motorová vozidla
hrazeno ze st. rozp.
1756
1566
2205
3339
3650
4462
5070
5573
5300
4980
Souhrn nákladů
7136
8174
11535
15239
20171
30348
28017
26015
20860
21213
Z toho kryto úvěrem
561
1780
2800
6700
3200
hrazeno ze st.rozp.
7136
8174
10974
13459
17371
23648
24817
26015
20860
21213
*/ Vedení trasy dálnice D 3 Praha-Č.Budějovice-hranice Rakouska bude upřesněno materiálem,
který předloží ministr dopravy vládě ČR do 31. ledna 1997.