a) návrh stanoví, že výše členského příspěvku nesmí přesáhnout 25 000 Kč za rok, zákonem však nelze výši členského příspěvku omezit,
b) s ohledem na funkci České národní banky není vhodné, aby Česká národní banka vydávala darovací poukázky a stanovila podzákonným právním předpisem jejich náležitosti a další skutečnosti,
c) navrhované darovací poukázky nejsou platidlem a nepřichází tedy v úvahu poskytování náhrady za poukázky necelé a poškozené, jak je jinak navrženo v předloženém návrhu,
d) návrh, aby Nejvyšší kontrolní úřad byl oprávněn podat u příslušného Vrchního soudu návrh na vydání rozhodnutí, kterým soud uloží politické straně nebo hnutí povinnost odvést desetinásobek hodnoty neoprávněně přijatého daru na účet zřízený Ministerstvem financí, by si vyžadoval novelu zákona o Nejvyšším kontrolním úřadu, novelu občanského soudního řádu a novelu zákona o České národní bance, předložený návrh zákona však návrh těchto novel neobsahuje,
e) terminologie užitá v návrhu je nepřesná a neodpovídá terminologii užívané občanským soudním řádem, například u darů není v návrhu uvedeno, že jde o bezúplatné převody,
f) výčet subjektů, od kterých nemohou politické strany a hnutí přijímat dary, není v návrhu úplný, například chybí Nejvyšší kontrolní úřad, Ústavní soud a další,
g) z navrženého ustanovení § 19 tím, že je v něm použit odkaz na § 17b, vyplývá, že od správních úřadů a dalších, zejména státních subjektů, by mohly politické strany a hnutí přijímat peněžité dary do určité výše, tyto subjekty by však politickým stranám a hnutím neměly poskytovat dary vůbec.