Úvodní stránka > Jednání vlády > Dokumenty vlády > 2002 > 2002-04-03

   

VLÁDA ČESKÉ REPUBLIKY

USNESENÍ
VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY
ze dne 3. dubna 2002 č. 350 + P

o změně usnesení vlády z 19. dubna 2000 č. 391,
k zavedení jednotného evropského čísla tísňového volání - 112
v České republice


Vazba na záznam z jednání vlády:

V l á d a

I. m ě n í přílohu usnesení vlády z 19. dubna 2000 č. 391 tak, jak je uvedeno v příloze tohoto usnesení;

II. b e r e n a v ě d o m í zvýšení cílového početního stavu příslušníků a občanských zaměstnanců Hasičského záchranného sboru České republiky o 52 příslušníků z 11 531 na 11 583.





Zásady a harmonogram zavedení
jednotného evropského čísla tísňového volání - 112 v České republice


I. ZÁSADY ZAVEDENÍ TÍSŇOVÉHO ČÍSLA - 112

Zásada č. 1
Jednotné evropské číslo tísňového volání - 112 bude v České republice v souladu s přiloženým harmonogramem svedeno na 14 telefonních center tísňového volání na úrovni krajů vybudovaných u krajských operačních a informačních středisek hasičských záchranných sborů krajů.

Zavedením jednotného evropského čísla tísňového volání - 112 se rozumí vytvoření nezbytných technických provozních a organizačních podmínek a opatření k tomu, aby byla vyřizována tísňová volání adekvátně s národní organizací integrovaného záchranného systému a technickými možnostmi. Ověření správné funkčnosti technologie telefonního centra tísňového volání a technologie krajského operačního a informačního střediska hasičského záchranného sboru kraje proběhne na pilotním projektu na území Jihočeského kraje.

Zásada č. 2
Telefonní centrum tísňového volání je pracoviště, které zabezpečuje:
· příjem tísňových volání v české i cizí řeči,
· vyhodnocení tísňové zprávy,
· předání potřebných údajů (zejéma identifikace mimořádné události a jejího místa) místně příslušnému operačnímu středisku složky integrovaného záchranného systému odpovědnémuvysílat síly a prostředky k místu mimořádné události.

Zásada č. 3
Telefonní centra tísňového volání budou personálně obsazena v závislosti na počtu obyvatel na obsluhovaném území a kvalifikovaném odhadu počtu tísňových volání.

Zásada č. 4
Obsluhu telefonních center tísňového volání budou zabezpečovat příslušníci Hasičského záchranného sboru ČR. Potřebný počet příslušníků Hasičského záchranného sboru ČR je řešen v roce 2001 nárůstem početního stavu o 116 příslušníků a dále bude řešeno navýšení počtu obsluh telefonních center tísňového volání o 52 příslušníků v roce 2002 v rámci přiděleného rozpočtu mzdových prostředků v roce 2002 a zvýšením cílového početního stavu příslušníků a občanských zaměstnanců Hasičského záchranného sboru ČR o 52 příslušníků. Přijímány budou pouze osoby s potřebnými jazykovými znalostmi (velmi dobrá znalost anglického, případně německého jazyka), u nichž bude po přijetí zabezpečeno absolvování odborné a jazykové přípravy.

Zásada č. 5
Obsluhy telefonních center tísňového volání budou systematicky jazykově a odborně připravovány pro příjem tísňových zpráv v jazyce anglickém a v jazyce německém. Příjem tísňových zpráv v jiných cizích řečech než angličtina a němčina bude řešen softwarovou podporou, spoluprací s nepřetržitými pracovišti provozovatelů veřejných telekomunikačních sítí a s ostatními operačními středisky základních složek integrovaného záchranného systém. Pro zajištění odborné způsobilosti obsluh pro činnost na telefonních centrech tísňového volání bude vybudováno školní pracoviště jako součást školního operačního a informačního střediska.

Zásada č. 6
Financování zavedení jednotného evropského čísla tísňového volání 112 (realizace pilotního projektu, vybudování telefonních center tísňového volání, zdokonalení propojitelnosti s ostatními operačními středisky a vybudování školního pracoviště) bude zabezpečeno následujícím způsobem:
· mzdové a související náklady a provozní náklady spojené s výkonem služby na telefonních centrech tísňového volání budou hrazeny ze státního rozpočtu prostřednictvím rozpočtové kapitoly Ministerstva vnitra,
· vstupní investiční náklady, investiční náklady na modernizaci technologie telefonních center tísňového volání a propojitelnosti operačních středisek, náklady na provozování, údržbu a opravy technologie budou financovány Českým Telecomem a.s., pracoviště a technologické řešení bude dodáváno jako placená služba a náklady na ni budou hrazeny ze státního rozpočtu prostřednictvím rozpočtové kapitoly Ministerstva vnitra.

Budování a financování krajských operačních a informačních středisek Hasičského záchranného sboru ČR a budování telefonních center tísňového volání bude řešeno společně jako jeden projekt.


II. HARMONOGRAM ZAVEDENÍ TÍSŇOVÉHO ČÍSLA - 112

Původní Harmonogram zavedení jednotného tísňového čísla - 112 zůstává v platnosti s tím, že investiční výdaje určené na školní operační středisko se použijí:
· na řešení stavební a technologické připravenosti školního operačního střediska pro dodávku technologie a úpravu navazujících a souvisejících technologií,
· na řešení pilotního projektu na území Jihočeského kraje.