Úvodní stránka > Jednání vlády > Dokumenty vlády > 2002 > 2002-10-07

   

VLÁDA ČESKÉ REPUBLIKY

USNESENÍ
VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY
ze dne 7. října 2002 č. 981 + P

o zřízení Rady vlády pro obnovu území postiženého povodněmi

Vazba na záznam z jednání vlády:

V l á d a

I. z ř i z u j e Radu vlády pro obnovu území postiženého povodněmi (dále jen „Rada“) jako orgán vlády odpovědný za výkon činností spojených s řízením a financováním procesu obnovy území postiženého povodněmi;

II. s c h v a l u j e statut Rady, uvedený v příloze tohoto usnesení;

III. u k l á d á

1. ministrům financí, životního prostředí, průmyslu a obchodu, dopravy a spojů a zemědělství zaslat do 15. října 2002 předsedovi vlády návrhy na jmenování členů Výboru pro operativní činnosti spojenou s obnovou území na úrovni náměstka ministra,

2. předsedovi Rady jmenovat na základě návrhů podaných podle bodu III/1 tohoto usnesení členy uvedeného výboru.


Provedou:

předseda vlády,
ministři pro místní rozvoj,
financí, průmyslu a obchodu,
dopravy a spojů,
životního prostředí,
zemědělství


Na vědomí:

hejtmani
Předseda vlády

PhDr. Vladimír Š p i d l a , v. r.

P ř í l o h a

k usnesení vlády
ze dne 7. října 2002 č. 981




S t a t u t

Rady vlády pro obnovu území postiženého povodněmi


Článek 1
Úvodní ustanovení

Rada vlády pro obnovu území postiženého povodněmi (dále jen „Rada“) je odborným, koordinačním a iniciativním orgánem vlády v oblasti řízení činností spojených s řešením následků povodní a v procesu rozhodování o financování obnovy území.

Článek 2
Působnost

(1) Rada projednává a schvaluje předložené návrhy opatření směřující k obnově území postiženého povodněmi.

(2) Rada zejména:

a) vypracuje souhrnnou strategii obnovy území postiženého povodněmi,
b) zabezpečuje koordinaci řízení obnovy území postiženého povodněmi,
c) zajišťuje průběžnou operativní činnost spojenou s obnovou území,
d) zajišťuje provázanost procesu obnovy se všemi strategickými dokumenty,
e) posuzuje návrhy na rozdělení finančních prostředků vyčleněných na obnovu území, zejména:
- z pohledu priorit určených vládou,
- z pohledu účelnosti vkládaných finančních prostředků,
- z pohledu snížení rizik výběru dostatečně nezdůvodněných projektů.






Článek 3
Složení Rady

(1) Rada má sedm členů, kterými jsou předseda Rady, výkonný místopředseda Rady a pět členů Rady.

(2) Předsedou Rady je předseda vlády.

(3) Výkonným místopředsedou Rady je ministr pro místní rozvoj.

(4) Dalšími členy Rady jsou:

a) ministr financí,
b) ministr průmyslu a obchodu,
c) ministr životního prostředí,
d) ministr dopravy a spojů,
e) ministr zemědělství.

(5) Rada je ustavena na dobu určitou. O ukončení činnosti Rady rozhodne vláda v závislosti na dokončení procesu obnovy území.

(6) Členství v Radě je nezastupitelné a právo hlasovat mají pouze členové Rady.

(7) Členové Rady nemají nárok na odměnu za výkon funkce v Radě.

Článek 4
Předseda Rady

(1)Předseda Rady odpovídá za činnost Rady.

(2)Předseda Rady svolává a řídí zasedání Rady.

(3)Zasedání Rady se konají podle potřeby, nejméně však jedenkrát za dva měsíce.

(4)Předseda Rady dále zejména:

a) podepisuje rozhodnutí Rady, doporučení Rady a další materiály Rady,
b) rozhoduje o tom, zda na zasedání Rady budou přizváni hosté,
c) ukládá úkoly Výboru pro operativní činnost spojenou s obnovou území postiženého povodněmi, který je zřízen podle článku 6 tohoto statutu.

(5) Po dobu nepřítomnosti předsedy Rady zastupuje předsedu Rady v plném rozsahu a řídí zasedání Rady výkonný místopředseda Rady.


Článek 5
Členové Rady

(1)Členové Rady jsou povinni účastnit se zasedání Rady.

(2)Členové Rady mají právo předkládat Radě návrhy a podílet se na její činnosti.

(3)Pokud se člen Rady nemůže jednání Rady účastnit, je jeho povinností omluvit se předem předsedovi Rady a zaslat písemné vyjádření k jednotlivým bodům programu Rady.

(4)V případě nemoci nebo jiných důvodů zvláště hodných zřetele může člen Rady vyslat na jednání Rady svého zástupce. Zástupce se musí nejpozději před započetím jednání Rady prokázat písemným zmocněním, podepsaným zastupovaným členem Rady.

Článek 6
Výbor Rady

Rada zřizuje stálý Výbor pro operativní činnost spojenou s obnovou území (dále jen „Výbor“). Výbor zajišťuje a odpovídá zejména za:

a) vypracování souhrnné strategie obnovy území postiženého povodněmi,
b) koordinaci činností spojených s jejím naplňováním,
c) přípravu návrhů na financování obnovy území.

Článek 7
Složení Výboru

(1)Výbor má sedm členů, kterými jsou předseda Výboru, výkonný místopředseda Výboru a pět členů Výboru.

(2)Předsedou Výboru je náměstek ministra pro místní rozvoj.

(3)Výkonným místopředsedou Výboru je 1. náměstek ministra financí.

(4)Členy Výboru jsou náměstci ministra životního prostředí, ministra průmyslu a obchodu, ministra dopravy a spojů, ministra zemědělství a ředitel odboru poradců Úřadu vlády.
(5)Předsedu Výboru, výkonného místopředsedu Výboru a členy Výboru jmenuje a odvolává předseda Rady na základě návrhů ministrů.



(6)Období činnosti Výboru je totožné s obdobím činnosti Rady.

(7)Členství ve Výboru je nezastupitelné a právo hlasovat mají pouze členové Výboru.

(8)Členové Výboru nemají nárok na odměnu za výkon funkce.

Článek 8
Členové Výboru

(1)Členové Výboru jsou povinni účastnit se zasedání Výboru.

(2)Členové Výboru mají právo předkládat Výboru návrhy a podílet se na jeho činnosti.

(3)Pokud se člen Výboru nemůže jednání účastnit, je jeho povinností omluvit se předem předsedovi Výboru a zaslat písemné vyjádření k jednotlivým bodům programu Výboru.

(4)V případě nemoci nebo jiných důvodů zvláště hodných zřetele může člen Výboru vyslat na jednání Výboru svého zástupce. Zástupce se musí nejpozději před započetím jednání Výboru prokázat písemným zmocněním, podepsaným zastupovaným členem Výboru.


Článek 9
Externí spolupráce

(1) Výbor může požádat o spolupráci zaměstnance státní správy, kteří nejsou členy Výboru, a to prostřednictvím jejich zaměstnavatele, případně externí odborníky (dále jen „experti“).
(2) V případě studií potřebných k zajištění procesu obnovy území může Výbor zadávat zpracování expertních materiálů a analýz.

(3) Experti se účastní jednání Výboru, rozhodne - li tak předseda Výboru.

Článek 10
Sekretariát Výboru

(1) Činnost Výboru zabezpečuje sekretariát Výboru, který je součástí organizační struktury Ministerstva pro místní rozvoj jako samostatně zřízený útvar.



(2) Sekretariát Výboru zejména:
Článek 11
Náklady na jednání Rady a na činnost Výboru

(1)Náklady na jednání Rady jsou hrazeny z rozpočtu Úřadu vlády.

(2)Náklady na činnost Výboru jsou hrazeny v rámci rozpočtové kapitoly Ministerstva pro místní rozvoj.

Článek 12
Jednací řád Rady a Výboru

(1)Jednací řád Rady upravuje způsob jednání Rady. Jednací řád Výboru upravuje způsob jednání Výboru.

(2) Jednací řád Rady je vnitřním předpisem Rady. Jednací řád Výboru je vnitřním předpisem Výboru. Změny jednacího řádu Rady schvaluje Rada a změny jednacího řádu Výboru schvaluje Výbor.

Článek 13
Závěrečná ustanovení

(1) Tento statut nabývá účinnosti dne 7. října 2002.

(2) Změny tohoto statutu schvaluje vláda.