1. Návrh na určení kompetencí vyšších územních samosprávných celků
č.j. 116/94
-----------------------------------------------------------------
V l á d a podrobně v diskusi projednala návrh předložený předsedou vlády a na základě námětů a připomínek vzešlých z diskuse vlády u l o ž i l a
a) předsedovi vlády zpracovat na základě již předloženého návrhu ideový koncepční materiál o obecných východiscích a pojetí decentralizace státní správy,
b) místopředsedovi vlády pověřenému řízením Úřadu pro legislativu a veřejnou správu zpracovat shrnující materiál navazující na materiál uvedených v části a) tohoto bodu záznamu jako legislativní přípravný podklad pro návrh zásad ústavních zákonů o vytvoření a o působnosti vyšších územních samosprávných celků,
c) členům vlády pověřeným řízením jednotlivých resortů zpracovat materiál zahrnující
ca) celkovou cílovou představu o podobě resortu po předání kompetencí vyšším územním samosprávným celkům,
cb) konkrétní návrhy určení působnosti jednotlivých úrovní řízení,
cc) řešení konkrétních věcných otázek souvisejících s předáváním kompetencí s tím, že bližší metodické požadavky na materiály zpracovávané podle tohoto bodu záznamu jsou uvedeny v příloze tohoto záznamu.
2. Základní principy zemědělské politiky vlády ČR do roku 1995 a na další období
č.j. 82/94
----------------------------------------------------------------
V l á d a projednávání materiálu předloženého místopředsedou vlády a ministrem zemědělství p ř e r u š i l a a dokončí jej po zpracování podnětů vzešlých z diskuse vlády.
3. Návrh zákona, kterým se mění a doplňuje zákon č. 309/1991 Sb., o ochraně ovzduší před znečišťujícími látkami (zákon o ovzduší), ve znění zákona č. 218/1992 Sb., a zákon ČNR č. 389/1991 Sb., o státní správě ochrany ovzduší a poplatcích za jeho znečišťování, ve znění zákona č. 211/1993 Sb.
č.j. 1080/93
------------------------------------------------------------------
V l á d a projednání návrhu předloženého ministrem životního prostředí o d l o ž i l a na jednání schůze vlády dne 23. února 1994, aby mohl být doplněn o stanovisko ministra vnitra.
4. Návrh zásad zákona o neperiodických publikacích
č.j. 1168/93
--------------------------------------------------
V l á d a projednala návrh předložený ministrem kultury a
a) přijala
b) u l o ž i l a místopředsedovi vlády a ministru financí a ministrům vnitra a dopravy předložit do 15. března 1994 na poradu vybraných členů vlády materiál zabývající se výběrem poplatků a pokut.
5. Návrh novely nařízení vlády č. 254/1992 Sb., o platových poměrech prokurátorů, vyšetřovatelů prokuratury a právních čekatelů prokuratury, ve znění nařízení vlády č. 442/1992 Sb. a nařízení vlády č. 145/1993 Sb.
č.j. 96/94
V l á d a projedná návrh předložený ministry práce a sociálních věcí a spravedlnosti po doplnění návrhu o srovnání navrhovaného platového zařazení státních zástupců se současným platovým zařazením bývalých prokurátorů, vyšetřovatelů prokuratury a právních čekatelů prokuratury.
6. Zabezpečení prioritního rozvojového projektu na modernizaci tranzitního železničního koridoru Děčín - Praha - Břeclav
č.j. 106/94
V l á d a po projednání materiálu předloženého ministrem dopravy
7. Problematika úhrad za používání udržovaných veřejných vodních dopravních cest
č.j. 97/94
V l á d a projednala materiál předložený místopředsedou vlády a ministrem financí a přijala
č.j. 105/94
V l á d a po projednání návrhu předloženého místopředsedou vlády a ministrem financí přijala
č.j. 107/94
V l á d a projednala návrh předložený ministrem vlády a vedoucím Úřadu vlády I. Němcem a přijala
1. Dohody mezi vládou České republiky a vládou Rumunska o podpoře a vzájemné ochraně investic
2. Dohody mezi vládou České republiky a vládou Portugalské republiky o podpoře a vzájemné ochraně investic po jejich podpisu
č.j. 104/94
V l á d a po projednání návrhu předloženého místopředsedou vlády a ministrem financí a ministrem zahraničních věcí přijala
č.j. 92/94
V l á d a projednala návrh předložený ministry vnitra a zahraničních věcí a
12. Návrh na sjednání Smlouvy mezi Českou republikou a Polskou republikou o společných státních hranicích
č.j. 91/94
V l á d a po projednání návrhu předloženého ministry vnitra a zahraničních věcí přijala
č.j. 99/94
V l á d a projednala návrh předložený ministrem zahraničních věcí a přijala
č.j. 109/94
-------------------------------------------
V l á d a po projednání návrhu předloženého ministrem obrany přijala
č.j. 103/94
------------------------------
č.j. 101/94
--------------------------------------------------------
V l á d a po projednání materiálu předloženého ministrem vlády a vedoucím Úřadu vlády I. Němcem přijala
č.j. 93/94
V l á d a projednala materiál předložený ministrem pro správu národního majetku a jeho privatizaci a přijala
č.j. 112/94
V l á d a po projednání materiálu předloženého ministrem pro správu národního majetku a jeho privatizaci přijala
č.j. 102/94
V l á d a projednala materiál předložený místopředsedou vlády a ministrem zemědělství a přijala
Program činnosti Fondu dětí a mládeže na rok 1994
č.j. 115/94
-----------------------------------------------------
V l á d a po projednání návrhu předloženého ministrem vlády a vedoucím Úřadu vlády I. Němcem přijala
č.j. 114/94
----------------------------------------------------
V l á d a projednala návrh předložený místopředsedou vlády a ministrem zemědělství a přijala
č.j. 108/94
V l á d a po projednání informace předložené místopředsedou vlády a ministrem financí u l o ž i l a místopředsedovi vlády a ministru financí informovat vládu, zda skutky popsanými v předloženém materiálu nebyly spáchány trestné činy.
23. Odvolání sekretáře Rady hospodářské a sociální dohody České republiky a převod sekretariátu tohoto orgánu do působnosti ministerstva práce a sociálních věcí
V l á d a projednala materiál předložený místopředsedou vlády a ministrem financí a ministrem práce a sociálních věcí a přijala
V l á d a v z a l a informaci předloženou ministrem dopravy n a v ě d o m í .
25. Ústní informace místopředsedů vlády a ministrů financí a zemědělství a ministra průmyslu a obchodu o jednání Rady celní unie České republiky a Slovenské republiky
V l á d a v z a l a n a v ě d o m í ústní informaci místopředsedů vlády a ministrů financí a zemědělství a ministra průmyslu a obchodu o výsledcích mimořádného jednání Rady celní unie České republiky a Slovenské republiky dne 16. února 1994.
26. Ústní informace ministra školství, mládeže a tělovýchovy o souvislostech zrušení části novely zákona o soustavě základních a středních škol Ústavním soudem České republiky
V l á d a v z a l a n a v ě d o mí ústní informaci ministra školství, mládeže a tělovýchovy o souvislostech zrušení části novely zákona o soustavě základních a středních škol Ústavním soudem České republiky.
* * *
Pro informaci:
1. Předpoklad použití prostředků státního rozpočtu na rok 1994 určených pro rozvoj bydlení (předložili ministr hospodářství a místopředseda vlády a ministr financí)
č.j. 111/94
2. Plán kontrolní činnosti Nejvyššího kontrolního úřadu na rok 1994 (předložil ministr vlády a vedoucí Úřadu vlády I. Němec)
č.j. 110/94
3. Informace o průběhu a výsledcích 48. zasedání Valného shromáždění Organizace spojených národů v roce 1993 (předložil ministr zahraničních věcí)
č.j. 113/94
4. Informace ministra zahraničních věcí o stávající situaci a jejím dalším možném vývoji v Bosně a Hercegovině (předložil ministr zahraničních věcí)
Předseda vlády
Doc. Ing. Václav K l a u s , CSc., v. r.
Příloha k bodu č. 1 záznamu z jednání schůze vlády konané dne 16. února 1994
O s n o v a
II. návrhu na určení kompetencí vyšších územních samosprávných celků
______________________________________________________
Na základě diskuse vlády k "Návrhu na určení kompetencí vyšších územních samosprávných celků" (dále jen "VÚSC") bude citovaný návrh upraven podle následující osnovy:
Část A. Obecná východiska a pojetí decentralizace státní správy
Kapitola bude mít charakter předkládací zprávy. Obsahovat bude racionální výklad pojetí decentralizace, jejím úkolem bude objasnit a zdůvodnit koncept stanovení kompetencí VÚSC uvedený v následujících kapitolách. Bude zpracována předsedou vlády s využitím již vypracovaného návrhu a dodatečných podnětů členů vlády.
Část B. Nezbytná legislativní opatření
Tato část bude vycházet z obecné filozofie pojetí kompetencí VÚSC uvedené v části A, z níž vyvodí důsledky pro oblast legislativy a především pro koncepty zásad ústavního zákona o vytvoření VÚSC a zásad ústavního zákona o působnosti VÚSC. Vypracuje ji místopředseda vlády pověřeným řízením Úřadu pro legislativu a veřejnou zprávu.
Část C. Koncept uspořádání resortů při vytvoření VÚSC
Každý resort vypracuje stručnou a přehlednou ideu koncepce svého resortu po přesunu části kompetencí na nižší (střední) rozhodovací stupeň. Přitom upozorní na rizika a nebezpečí spojená s těmito přesuny. Uvedeny by měly být jednotlivé problémy s tím spojené jako jsou např. finanční nároky nebo opuštění základních principů, jimiž se řídí zajišťování veřejných statků (např. minimální standard, solidarita, nediskriminace atd. - viz část A).
Část D. Návrh na určení působnosti jednotlivých úrovní řízení
(legislativní řez)
Návrh bude mít tabulkovou formu; v tabulkách budou roztříděny činnosti, které budou zabezpečovat jednotlivé úrovně řízení. Měly by obsahovat jak výčet jejich věcné působnosti, tak i způsob financování, řízení, zřizovatelství apod. Z tabulkových údajů by měly vyplynout důsledky (požadavky) pro legislativu a to tak, aby bylo zjevné, co je možno provést v rámci platných právních předpisů a co vyžaduje přijetí nových.
Vodítkem pro vypracování této části může být uspořádání použité ministerstvy práce a sociálních věcí a kultury. Návrh tabulky je přiložen.
Část E. Roztřídění oblastí činnosti řízených z jednotlivých úrovní řízení (věcný pohled)
Vyjmenování jednotlivých činností či objektů řízených z jednotlivých úrovní řízení
(např. Dálnice a silnice I. třídy - ministerstvo
Silnice II. třídy ---
Silnice III. třídy ---
Místní komunikace ---)