d o p o r u č u j e ministru dopravy projednat s ministrem dopravy, spojů a veřejných prací Slovenské republiky sjednání Protokolu o nadkontingentním tranzitu v silniční dopravě ve vztahu k Evropským společenstvím ve znění, které je přílohou tohoto usnesení.
Provede:
ministr dopravy
Předseda vlády
Doc. Ing. Václav K l a u s , CSc., v.r.
Příloha k usnesení vlády ČR ze dne 19. května 1993 č. 262
Protokol o tranzitu v silniční dopravě ve vztahu k Evropským společenstvím
---------------------------------------
Ministerstvo dopravy České republiky
a
ministerstvo dopravy, spojů a veřejných prací Slovenské republiky
(dále jen "smluvní strany")
se na základě ustanovení čl. 4 odst. 5 a čl. 6 Dohody mezi vládou České republiky a vládou Slovenské republiky o spolupráci v dopravě a spojích, podepsané v Bratislavě dne 23. listopadu 1992, dohodly takto:
Čl. 1 - režim roku 1993
(1) Pro roku 1993 byla vydána povolení v průběhu roku 1992 ČSFR a tato povolení budou uznávána na území obou smluvních stran.
(2) Při vjezdu zahraničního kamionu na území České republiky nebo Slovenské republiky zaplatí v roce 1993 dopravce na vnější hranici celní unie, tj. na státních hranicích bývalé ČSFR, za nadkontingentní přepravní povolení stanovený správní poplatek.
(3) Správní poplatek se vybere při každém vjezdu vozidla s nákladem na území kterékoli ze smluvních stran. Na státních hranicích České republiky se vybírá ještě silniční daň podle zákona č. 16/1993 Sb.
Čl. 2 - režim od roku 1994
(1) V roce 1994 budou zavedena samostatná přepravní povolení pro každou ze smluvních stran a tato budou v souladu s běžnými zvyklostmi uznávána pouze na území té smluvní strany, která tato povolení vydala.
(2) Veškeré poplatky (viz čl. 3) za nedkontingentní povolení budou vybírány při každém prvním vjezdu vozidla s nákladem na území každé ze smluvních stran.
Čl. 3 - poplatky
(1) Správní poplatky, daně a případné další poplatky (v dalšími jen "poplatky") budou určeny vlastními příslušnými právními normami smluvních stran.
(2) Poplatky budou vybírány v tuzemské měně každé ze smluvních stran.
(3) Poplatky, kterými budou nadkontingentní povolení zatížena, nepřekročí ve svém souhrnu u každé ze smluvních stran úroveň 9250, korun tuzemské měny.
Čl. 4 - počty povolení
(1) Smluvní strany se zavazují, že budou vydávat členským státům Evropských společenství přepravní povolní v souladu s kontingenty, tak jak budou dohodnuty na jednáních smíšených komisí, které byly vytvořeny na základě dvoustranných mezinárodních smluv mezi bývalou ČSFR a členskými státy Evropských společenství, popřípadě na základě nových smluv uzavřených mezi některou ze smluvních stran a některým členským státem Evropských společenství.
(2) Obě smluvní strany se zavazují, že dále vydají pro ty členské státy Evropských společenství, kterých se problémy tranzitu nejvíce týkají, další nadkontingentní povolení v souladu s výměnnými dopisy k Asociační dohodě ze dne 14. listopadu 1991.
Čl. 5 - závěrečná ustanovení
(1) Tento protokol je podkladem pro protokol o závazcích a právech
každé ze smluvních stran s Evropským společenstvím.
(2) Platnost závazků uvedených v tomto protokolu skončí sjednáním a vstoupením v platnost samostatných dopravních dohod smluvních stran s Evropskými společenstvími, nejpozději však 31. prosince 1994.
(3) Dáno v .....................dne.......................ve
dvou vyhotoveních, každé v českém a slovenském jazyce, přičemž obé znění mají stejnou platnost.
Za ministerstvo dopravy Za ministerstvo dopravy a spojů
České republiky a veřejných prací
Slovenské republiky