Úvodní stránka > Jednání vlády > Dokumenty vlády > 2002 > 2002-06-05

   

VLÁDA ČESKÉ REPUBLIKY

USNESENÍ
VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY
ze dne 5. června 2002 č. 575

k návrhu na modernizaci III. tranzitního železničního koridoru České republiky
v úsecích Cheb státní hranice - Plzeň - Praha, Česká Třebová - Přerov a
Dětmarovice - Mosty u Jablunkova státní hranice, včetně modelu jeho financování


Vazba na záznam z jednání vlády:

V l á d a

I. b e r e n a v ě d o m í Zprávu k návrhu na modernizaci III. tranzitního železničního koridoru České republiky v úsecích Cheb státní hranice - Plzeň - Praha, Česká Třebová - Přerov a Dětmarovice - Mosty u Jablunkova státní hranice (dále jen „III. koridor“), včetně modelu jeho financování, obsaženou v části III materiálu č. j. 690/02;

II. s o u h l a s í

1. s návrhem na modernizaci tratí III. koridoru podle optimální varianty řešení včetně navržených termínů realizace za předpokladu, že bude zajištěno spolufinancování jeho modernizace z kohezních fondů Evropské unie ve výši 26 950 mil. Kč počínaje rokem 2004,

2. s financováním modernizace tratí III. koridoru v letech 2002 až 2010 ze zdrojů Státního fondu dopravní infrastruktury ve výši 17 092,4 mil. Kč a bankovních úvěrů se státní zárukou ve výši 14 500 mil. Kč;

III. u k l á d á ministru dopravy a spojů

1. uplatnit požadavek na financování modernizace III. koridoru z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury v letech 2002 až 2010 ve výši 17 092,4 mil Kč,

2. vypracovat návrh zákona o poskytnutí garantovaných úvěrů ve výši 14 500 mil. Kč ve smyslu zákona č. 218/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů, podle § 73 o poskytování státních záruk s předpokládanou účinností od roku 2004,

3. ve spolupráci s ministrem pro místní rozvoj předložit Evropské komisi žádost o spolufinancování projektu modernizace III. koridoru z kohezních fondů Evropské unie v rozsahu předpokládaném modelem financování uvedeným v části III bodu 6 materiálu č. j. 690/02.


Provedou:

ministři dopravy a spojů,
pro místní rozvoj