Úvodní stránka > Jednání vlády > Dokumenty vlády > 2001 > 2001-07-25

   

VLÁDA ČESKÉ REPUBLIKY

USNESENÍ
VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY
ze dne 25. července 2001 č. 757 + P

k poslaneckému návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 104/2000 Sb.,
o Státním fondu dopravní infrastruktury a o změně zákona č. 171/1991 Sb.,
o působnosti orgánů České republiky ve věcech převodů majetku státu na jiné osoby a
o Fondu národního majetku České republiky, ve znění pozdějších předpisů
(sněmovní tisk č. 993)


Vazba na záznam z jednání vlády:

V l á d a

I. p ř i j í m á k návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 104/2000 Sb., o Státním fondu dopravní infrastruktury a o změně zákona č. 171/1991 Sb., o působnosti orgánů České republiky ve věcech převodů majetku státu na jiné osoby a o Fondu národního majetku České republiky, ve znění pozdějších předpisů (sněmovní tisk č. 993), stanovisko uvedené v příloze tohoto usnesení;

II. p o v ě ř u j e předsedu vlády, aby o stanovisku vlády uvedeném v bodě I tohoto usnesení informoval předsedu Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky.


Provede:

předseda vlády




S t a n o v i s k o

vlády k návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 104/2000 Sb.,
o Státním fondu dopravní infrastruktury a o změně zákona č. 171/1991 Sb.,
o působnosti orgánů České republiky ve věcech převodů majetku státu
na jiné osoby a o Fondu národního majetku České republiky,
ve znění pozdějších předpisů
(sněmovní tisk č. 993)


Vláda na jednání své schůze dne 25. července 2001 projednala a posoudila návrh zákona, kterým se mění zákon č. 104/2000 Sb., o Státním fondu dopravní infrastruktury a o změně zákona č. 171/1991 Sb., o působnosti orgánů České republiky ve věcech převodů majetku státu na jiné osoby a o Fondu národního majetku České republiky, ve znění pozdějších předpisů (sněmovní tisk č. 993) a vyslovila s tímto návrhem n e s o u h l a s , a to z těchto důvodů:

a) předložený návrh zákona představuje zásadní koncepční změny v postavení a působnosti Státního fondu dopravní infrastruktury (dále jen “Fond”) a ve financování dopravní infrastruktury, které jsou v rozporu se záměry, s nimiž bylo vytvoření Fondu spojováno,

b) vláda nesouhlasí s vyloučením financování oprav a údržby dopravní infrastruktury z prostředků Fondu a s tím, aby tyto výdaje byly hrazeny ze státního rozpočtu nebo z rozpočtu krajů; nejenže tento návrh není doprovázen příslušnou delimitací příjmů Fondu, z nichž by byly tyto výdaje Fondu hrazeny, ale zavedení dvou zdrojů financování by podle názoru vlády nesporně vedlo ke spekulacím při stanovení charakteru staveb a akcí; vláda nesouhlasí ani s vyloučením financování výdajů spojených se zajištěním dluhové služby, jakož ani s návrhem, aby jedním z hlavních příjmů Fondu byly dotace ze státního rozpočtu,

c) návrh na zrušení podřízenosti Fondu Ministerstvu dopravy a spojů vláda nemůže akceptovat, a to s ohledem na odpovědnost tohoto ministerstva za stav dopravní infrastruktury a dále na jeho odpovědnost při získávání úvěrů garantovaných státem,

d) z předloženého návrhu zákona není zřejmé, z jakých zdrojů by měl být naplněn navrhovaný rezervní fond, který by měl podle návrhu zákona Fond vytvářet; vláda přitom jeho vytváření považuje za neopodstatněné, neboť cíl sledovaný tímto návrhem lze dosáhnout vytvořením rozpočtové rezervy.