Úvodní stránka > Jednání vlády > Dokumenty vlády > 1998 > 1998-12-16

   

VLÁDA ČESKÉ REPUBLIKY

USNESENÍ
VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY
ze dne 16. prosince 1998 č. 850

o Statutu Rady vlády České republiky
pro státní informační politiku a
o jednacím řádu této rady


Vazba na záznam z jednání vlády:

V l á d a

I. z r u š u j e meziresortní komisi k řízení Státního informačního systému ustavenou podle bodu II/4a usnesení vlády z 20. září 1995 č. 534, k postupu výstavby státního informačního systému České republiky s využitím komunikační sítě resortu Ministerstva financí, ve znění usnesení vlády z 31. ledna 1996 č. 91;

II. s c h v a l u j e

1. Statut Rady vlády České republiky pro státní informační politiku uvedený v příloze č. 1 tohoto usnesení,

2. Jednací řád Rady vlády České republiky pro státní informační politiku uvedený v příloze č. 2 tohoto usnesení;

III. u k l á d á ministru kultury jmenovat svého zástupce do Rady vlády České republiky pro státní informační politiku.


Provede:

ministr kultury



Předseda vlády

Ing. Miloš Z e m a n , v. r.

P ř í l o h a č. 1

k usnesení vlády
ze dne 16. prosince 1998 č. 850





S t a t u t

Rady vlády České republiky pro státní informační
politiku



Článek 1
Úvodní ustanovení


Rada vlády České republiky pro státní informační politiku (dále jen “Rada”) je poradním orgánem vlády pro státní informační politiku a byla zřízena usnesením vlády z 19. října 1998 č. 680, o zřízení Rady vlády České republiky pro státní informační politiku.


Článek 2
Poslání Rady


1. Posláním Rady je sledování, vyhodnocování a koordinace prací při realizaci státní informační politiky.

2. Rada

a) projednává a předkládá vládě návrhy strategických dokumentů státní informační politiky a koncepční záměry budování informačních systémů veřejné správy,

b) koordinuje práce na koncepčních materiálech meziresortního a nadresortního charakteru v oblasti informačních systémů veřejné správy,





c) poskytuje vládě a orgánům veřejné správy odborná stanoviska k proble-matice informačních systémů veřejné správy,

d) projednává a navrhuje řešení nadresortních či meziresortních problémů informačních systémů veřejné správy,

e) se vyjadřuje k návrhům obecně závazných právních a dalších předpisů v oblasti informačních systémů veřejné správy,

f) předkládá stanoviska k harmonizaci právního řádu České republiky se státy Evropské unie v oblasti informačních systémů veřejné správy,

g) posuzuje požadavky na vynakládání finančních prostředků vyčleněných na financování nadresortních a meziresortních programů informačních systémů veřejné správy z rozpočtové kapitoly Veřejná pokladní správa státního rozpočtu.

3. Problematikou informačních systémů, jejichž náplň tvoří utajované skutečnosti, se Rada zabývá pouze z hlediska informačních vazeb na informační systémy veřejné správy.


Článek 3
Složení Rady


1. Rada se skládá z předsedy Rady, členů Rady a sekretáře Rady.
2. Předsedu Rady jmenuje a odvolává vláda.
3. Členy Rady jsou zástupci:

a) Ministerstva dopravy a spojů,
b) Ministerstva financí,
c) Ministerstva kultury,
d) Ministerstva obrany,
e) Ministerstva práce a sociálních věcí,
f) Ministerstva pro místní rozvoj,
g) Ministerstva průmyslu a obchodu,
h) Ministerstva spravedlnosti,
i) Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy,
j) Ministerstva vnitra,
k) Ministerstva zahraničních věcí,
l) Ministerstva zdravotnictví,
m) Ministerstva zemědělství,




n) Ministerstva životního prostředí,
o) Českého statistického úřadu,
p) Českého úřadu zeměměřického a katastrálního,
q) Úřadu pro státní informační systém a
r) Úřadu vlády České republiky.

4. Vedoucí ústředních orgánů uvedených v Článku 3 odst. 3 tohoto statutu jmenují svého zástupce v Radě na funkční úrovni svého náměstka a mají právo tohoto svého zástupce kdykoliv odvolat a nahradit jiným, při zachování jeho uvedené funkční úrovně.



Článek 4
Předseda Rady


1. Za činnost Rady odpovídá vládě předseda Rady.

2. Předseda Rady řídí činnost Rady a svolává její zasedání.

3. Předseda Rady předkládá vládě návrhy a podněty z oblasti působnosti Rady a informuje ji o výsledcích činnosti Rady.



Článek 5
Členové Rady


1. Členové Rady při jednání Rady vystupují jménem ústředního orgánu, který v Radě zastupují.

2. Členové Rady jsou povinni se účastnit jednání Rady a aktivně se podílet na její práci.

3. Členství v Radě je nezastupitelné.






Článek 6
Sekretář Rady


1. Sekretářem Rady je předseda Úřadu pro státní informační systém.

2. Sekretář Rady odpovídá za přípravu souhrnných podkladů pro jednání Rady.

3. Sekretář Rady nemá hlasovací právo.

4. Sekretář Rady řídí činnost sekretariátu Rady a v době nepřítomnosti předsedy Rady jej v plném rozsahu zastupuje.


Článek 7
Sekretariát Rady


Činnost Rady administrativně a organizačně zabezpečuje Úřad pro státní informační systém, který plní funkci sekretariátu Rady.


Článek 8
Pracovní skupiny a externí spolupráce


1. Pro přípravu projednávaných materiálů ustavuje Rada odbornou pracovní skupinu, jejímiž členy jsou zástupci orgánů uvedených v Článku 3 odst. 3 tohoto statutu. Tyto zástupce jmenují vedoucí těchto orgánů.

2. Předseda Rady může jmenovat další členy odborné pracovní skupiny.

3. Činnost odborné pracovní skupiny řídí sekretář Rady.

4. Odborná pracovní skupina zřizuje pro svou potřebu dočasné nebo trvalé expertní skupiny jako své poradní orgány.









Článek 9
Jednání Rady


Jednání Rady se řídí Jednacím řádem Rady.


Článek 10
Náhrady výdajů


1. Náhrady výdajů členů Rady spojených s výkonem jejich funkce se hradí z rozpočtových prostředků ústředních orgánů, které tyto členy delegovaly.

2. Odměny a náhrady odborníků za exportní činnost pro Radu se hradí z rozpočtových prostředků Úřadu pro státní informační systém.


Článek 11
Závěrečná ustanovení


1. Tento statut nabývá účinnosti dne 16. prosince 1998.

2. Změny a doplňky tohoto statutu nabývají účinnosti dnem jejich schválení vládou.

P ř í l o h a č. 2

k usnesení vlády
ze dne 16. prosince 1998 č. 850







J e d n a c í ř á d

Rady vlády České republiky pro státní informační
politiku


Článek 1
Příprava zasedání Rady

1. Rada vlády České republiky pro státní informační politiku (dále jen “Rada”) zasedá podle potřeby, nejméně však jednou za dva měsíce. Její zasedání svolává předseda Rady v souladu s plánem práce Rady.

2. Jednání řídí předseda Rady nebo v jeho nepřítomnosti sekretář Rady.

3. Předseda Rady je povinen zasedání Rady svolat na žádost vlády nebo na žádost jedné třetiny členů Rady, a to tak, aby se jednání uskutečnilo do 5 dnů od předložení žádosti.

4. Program zasedání Rady stanoví předseda Rady na návrh sekretáře Rady podle plánu práce Rady. Předseda je povinen do programu zařadit další bod jednání na žádost vlády nebo na žádost nejméně jedné třetiny členů Rady.

5. Nemůže-li se člen Rady ze závažných důvodů účastnit jednání Rady, je povinen se omluvit předsedovi Rady, nebo v době jeho nepřítomnosti sekretáři Rady. Současně může určit na jednání Rady svého zástupce. Takto určený zástupce nemá hlasovací právo. Má právo vystupovat v diskusi a přednášet návrhy za příslušný ústřední orgán a informuje též člena Rady, jehož zastupuje, o průběhu jednání Rady.





Článek 2
Zasedání Rady


1. Zasedání Rady je neveřejné.

2. Rada je usnášeníschopná, je-li přítomna nadpoloviční většina jejích jme-novaných členů.

3. Rozhodnutí Rady jsou přijímána ve formě usnesení.

4. Usnesení jsou Radou přijata, vysloví-li se pro ně nadpoloviční většina všech jmenovaných členů Rady. Radou přijatá usnesení jsou předkládána předsedou Rady vládě.

5. Hlasovací právo mají předseda Rady a členové Rady. Při rovnosti hlasů rozhoduje hlas předsedajícího. Hlasování Rady je veřejné s výjimkou hlasování v zále-žitostech výběrových řízení a personálních záležitostí.

6. Zasedání Rady se mohou účastnit další osoby na návrh člena Rady a po schválení Radou. Další osoby se účastní projednávání pouze těch bodů programu, ke kterým byly přizvány.


Článek 3
Činnost Rady


1. Program zasedání Rady (včetně projednávaných materiálů) musí být členům Rady doručen nejméně 8 dnů přede dnem zasedání Rady, s výjimkou mimořádného zasedání Rady, svolaného podle Článku 1 odst., 3 tohoto jednacího řádu.

2. Z jednání Rady se pořizuje zápis. Za zápis odpovídá sekretář Rady. Zápis se zasílá členům Rady nejpozději do 5 dnů po jednání. Připomínky a námitky k zápisu může uplatnit každý člen Rady, a to do 14 dnů písemnou formou. Tyto připomínky a námitky budou bezprostředně zaslány všem členům Rady. O námitkách rozhoduje Rada hlasováním.

3. Předseda Rady předkládá vládě, po schválení Radou, souhrnnou informaci o činnosti v uplynulém kalendářním roce a plán práce Rady na další kalendářní rok, a to vždy do 31. ledna.