Úvodní stránka > Jednání vlády > Dokumenty vlády > 1992 > 1992-11-27

   

VLÁDA ČESKÉ REPUBLIKY

USNESENÍ
VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY
ze dne 27. listopadu 1992 č. 663 + P

o státním rozpočtu České republiky na rok 1993

Vazba na záznam z jednání vlády:

V l á d a

I. s c h v a l u j e

1. návrh zákona České národní rady o státním rozpočtu České republiky na rok 1993 a o změně a doplnění některých zákonů České národní rady,

2. návrh státního rozpočtu České republiky na rok 1993 (dále jen "státní rozpočet republiky"), a to podle tabulek č. 1 - 14 předloženého návrhu,

3. zásady pro poskytování dotací ze státního rozpočtu republiky občanským sdružením uvedené v příloze tohoto usnesení;

II. u k l á d á

1. místopředsedovi vlády a ministru financí

a) oznámit členům vlády, vedoucím ostatních ústředních orgánů, přednostům okresních úřadů a samostatným rozpočtovým kapitolám vládou schválené ukazatele návrhu státního rozpočtu republiky uvedené v tabulkách č. 5, 6, 8, 10 - 14,

b) stanovit v návaznosti na zákonné kompetenční úpravy rozpočtovým opatřením příjmy a výdaje nově vytvořeným kapitolám státního rozpočtu republiky ve výši rozpočtované v kapitole Všeobecná pokladní správa,

c) projednat s guvernérem Státní banky československé odklad splátek jistiny úvěrů, které tato banka poskytla státnímu rozpočtu federace v souvislosti s převodem financování vládních úvěrů na federální rozpočet a úvěrů na krytí ztrátových kursových rozdílů vyplývajících z přepočtů devizových pohledávek a závazků československých bank v souvislosti s devalvacemi koruny československé provedenými v roce 1990,

2. členům vlády a vedoucím ostatních ústředních orgánů

a) stanovit ze schválených ukazatelů státního rozpočtu republiky objemy poskytovaných prostředků a další ukazatele na organizace v jejich působnosti a to do 15 dnů po schválení státního rozpočtu republiky v České národní radě,

b) předložit místopředsedovi vlády a ministru financí do 29. ledna 1993 přehled o rozdělení investičních prostředků v jimi zřízených rozpočtových a příspěvkových organizacích na jednotlivé akce,

c) prověřit rozpracované úkoly technického rozvoje a investiční akce hospodářských organizací, které byly v minulém roce financovány s účastí státního rozpočtu republiky nebo státního rozpočtu federace, s cílem zabezpečit jejich dofinancování přímo podnikatelskými subjekty; zprávu o provedených opatřeních předložit místopředsedovi vlády a ministru financí do 29. ledna 1993,

d) provádět kontrolu hospodaření s prostředky státního rozpočtu republiky v příjmové i výdajové části schváleného státního rozpočtu republiky v ústředních orgánech, v rozpočtových a příspěvkových organizacích v jejich působnosti a ve státních fondech České republiky,

e) dořešit převod kompetencí z federace na Českou republiku včetně upřesnění kvantifikace dopadů na státní rozpočet republiky; o výsledku podat informaci místopředsedovi vlády a ministru financí do 31. března 1993,

f) uskutečnit převod všech rozpočtových organizací vědeckovýzkumné základny na příspěvkové organizace s účinností od 1. ledna 1993 a provést jejich restrukturalizaci nejpozději do 31. března 1993; uvedená opatření se nevztahují na součásti resortu ministerstva obrany České republiky,

g) z limitů prostředků státního rozpočtu republiky nezahajovat bez souhlasu místopředsedy vlády a ministra financí v rozpočtových a příspěvkových organizacích žádné stavby nad 50 mil. Kčs,

h) provést analýzu výsledků řešení projektů vědy a výzkumu ukončených v roce 1991 a 1992, stejně tak předpokládaných výstupů všech projektů vědy a výzkumu řešených v roce 1993 z hlediska jejich využitelnosti a převzetí výsledků odběrateli; informaci předložit místopředsedovi vlády a ministru financí do 30. dubna 1993,

i) při hospodaření se mzdovými prostředky zahrnutými v rozpočtu příslušné kapitoly za rozpočtové a příspěvkové organizace zabezpečit vázání částky, odpovídající výši platových tarifů za neobsazená funkční a pracovní místa; toto opatření se vztahuje i na závazné limity regulace zaměstnanosti v ústředních orgánech;

III. z a v a z u j e členy vlády a vedoucí ostatních ústředních orgánů, aby při projednávání návrhů rozpočtů jednotlivých kapitol ve výborech České národní rady hájili státní rozpočet republiky v souladu se závěry z jeho projednání ve vládě a vzhledem k napjatosti rozpočtových příjmů a výdajů a rizikům ohrožujícím finanční hospodaření České republiky důrazně čelili snahám o zvýšení výdajů v jednotlivých rozpočtových kapitolách;

IV. z m o c ň u j e místopředsedu vlády a ministra financí

1. promítnout do návrhu zákona České národní rady o státním rozpočtu České republiky na rok 1993 a o změně a doplnění některých zákonů České národní rady a do návrhu státního rozpočtu republiky závěry z jejich projednání ve schůzi vlády,

2. upravovat v souladu s cenovými, organizačními a metodickými změnami schválené ukazatele státního rozpočtu republiky; těmito opatřeními nesmí dojít ke zhoršení výsledného salda příjmů a výdajů státního rozpočtu republiky,

3. uskutečňovat výdaje nezbytné pro hospodaření České republiky a nezajištěné ve státním rozpočtu republiky, jestliže je nelze krýt z rozpočtu příslušného ústředního orgánu nebo okresního úřadu jen v případě zajistí-li úhradu vyššími příjmy nebo úsporami na jiných výdajích státního rozpočtu republiky nebo odsunutím jiného, méně naléhavého výdaje; místopředseda vlády a ministr financí může povolit snížení některého příjmu státního rozpočtu republiky, jestliže toto snížení vyváží zvýšením jiného příjmu státního rozpočtu republiky nebo snížením jeho výdajů,

4. uskutečňovat z rozpočtových rezerv státního rozpočtu republiky po projednání s příslušnými resorty výdaje nezbytné pro hospodářství a správu, které nejsou zajištěny ve státním rozpočtu republiky, a to do výše 50 mil. Kčs pro jednotlivé případy; při úhradách souvisejících s realizací zákona č. 119/1990 Sb., o soudní rehabilitaci, zákona č. 403/1990 Sb., o zmírnění

následků některých majetkových křivd, zákona č. 229/1991 Sb., o úpravě vlastnických vztahů k půdě a jinému zemědělskému majetku, jakož i dalších právních úprav, z nichž vyplynou pro soudy, prokuraturu a vězeňství nové úkoly a povinnosti rozpočtově nezajištěné, postupovat bez finančního omezení,

5. uhradit případné překročení prostředků na výplatu dávek důchodového zabezpečení a peněžitých dávek nemocenského pojištění, včetně přídavků na děti a rodičovského příspěvku, dávek sociální péče a prostředků na hmotné zabezpečení uchazečů o zaměstnání, jestliže tyto dávky budou poskytnuty v souladu s právními předpisy,

6. poskytovat výrobním družstvům invalidů a hospodářským zařízením Sdružení zdravotně postižených v České republice a jejich právním nástupcům účelové dotace na vyrovnání zvýšených nákladů spojených se zaměstnáváním osob se změněnou pracovní schopností podle zásad stanovených ministerstvem financí;

V. p o v ě ř u j e

1. předsedu vlády předložit předsedovi České národní rady vládní návrh zákona o státním rozpočtu České republiky na rok 1993 a o změně a doplnění některých zákonů České národní rady k dalšímu projednání,

2. místopředsedu vlády a ministra financí odůvodnit vládní návrh zákona v České národní radě;

VI. z r u š u j e své usnesení ze dne 17. dubna 1991 č. 131 k návrhu pravidel pro poskytování dotací ze státního rozpočtu České republiky občanským sdružením;

VII. d o p o r u č u j e předsedům Českého a moravského svazu výrobních družstev, Českého a moravského svazu spotřebních družstev a Českého a moravského svazu bytových družstev postupovat obdobně podle bodu II/2a tohoto usnesení.

Provedou:

členové vlády,

vedoucí ostatních ústředních orgánů

Na vědomí:

viceguvernér Státní banky československé - ústředí pro ČR,

předsedové Českého a moravského svazu výrobních družstev,

Českého a moravského svazu spotřebních družstev a Českého

a moravského svazu bytových družstev

Předseda vlády

Doc. Ing. Václav K l a u s , CSc., v. r.

V L Á D A Č E S K É R E P U B L I K Y

P ř í l o h a

k usnesení vlády ČR

ze dne 27. listopadu 1992 č.663

2. Pokud občanské sdružení požaduje dotaci, předkládá žádost

o poskytnutí dotace v členění uvedeném v příloze č. 1 těchto zásad a současně předkládá rozpočet. V případě grantů předkládá občanské sdružení rozpočet předpokládaných příjmů, popř. výnosů a výdajů, popř. nákladů, které sdružení vzniknou realizací projektů.

9. Mzdy funkcionářů a zaměstnanců občanského sdružení, výdaje na pohoštění a dary hradí občanské sdružení výhradně ze svých vlastních příjmů s výjimkou občanských sdružení zdravotně postižených občanů.

2. Ústřední orgány předloží finanční vypořádání dotací podle přílohy č. 2 těchto zásad ministerstvu financí do 28. února následujícího roku. V téže lhůtě odvedou nepoužité dotace do státního rozpočtu republiky.

de, od kterého dalšího ústředního orgánu dostává občanské

sdružení dotace, a v jaké výši.