Úvodní stránka > Jednání vlády > Dokumenty vlády > 1999 > 1999-11-29

   

VLÁDA ČESKÉ REPUBLIKY

USNESENÍ
VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY
ze dne 29. listopadu 1999 č. 1262 + P

k aktualizovaným modelům financování modernizace tranzitních železničních
koridorů a k prodloužení termínu dokončení modernizace II. tranzitního
železničního koridoru Břeclav - Petrovice u Karviné
s odbočnou větví Přerov - Česká Třebová


Vazba na záznam z jednání vlády:

V l á d a

I. b e r e n a v ě d o m í

1. zvýšení investičních nákladů na modernizaci II. tranzitního železničního koridoru Břeclav - Petrovice u Karviné s odbočnou větví Přerov - Česká Třebová (dále jen “II. tranzitní železniční koridor”), a to o 12 mld Kč,

2. prodloužení termínu dokončení modernizace II. tranzitního železničního koridoru, a to do roku 2005;

II. s o u h l a s í

1. s aktualizovaným modelem financování modernizace I. tranzitního železničního koridoru Děčín - Praha - Břeclav (dále jen “I. tranzitní železniční koridor”) uvedeným v části A přílohy tohoto usnesení a pokrytím zvýšení investičních nákladů z 24,4 mld Kč na 36,5 mld Kč,

2. s aktualizovaným modelem financování modernizace II. tranzitního železničního koridoru uvedeným v části B přílohy tohoto usnesení a zajišťováním zdrojů na pokrytí zvýšení investičních nákladů z 24,5 mld Kč na 36,5 mld Kč;

III. u k l á d á

1. ministru dopravy a spojů uložit prostřednictvím zástupců státu ve správní radě státní organizace České dráhy generálnímu řediteli státní organizace České dráhy připravit návrh úvěrových a garančních smluv k pokrytí části investičních nákladů podle bodu II tohoto usnesení,

2. místopředsedovi vlády a ministru financí zajišťovat každoročně ve spolupráci s ministrem dopravy a spojů finanční prostředky v souladu s bodem II tohoto usnesení, a to ze státního rozpočtu, případně ze Státního fondu dopravy, a to podle harmonogramu uvedeného v bodě 5 a 6 části III (Přílohy) předloženého materiálu;

IV. z m o c ň u j e místopředsedu vlády a ministra financí

1. k projednání garančních smluv na poskytnutí úvěrů garantovaných státem s nadnárodními peněžními ústavy,

2. jmenovat po dohodě s ministry dopravy a spojů a zahraničních věcí další členy delegace pro jednání o garančních smlouvách podle bodu IV/1 tohoto usnesení,

3. ke sjednání smlouvy o převzetí závazku s příjemcem úvěru.


Provedou:

místopředseda vlády a
ministr financí,
ministři dopravy a spojů,
zahraničních věcí



Předseda vlády

Ing. Miloš Z e m a n , v. r.

P ř í l o h a

k usnesení vlády
ze dne 29. listopadu 1999 č. 1262

A.
Aktualizovaný model financování modernizace
I. tranzitního železničního koridoru Děčín - Praha - Břeclav

mil. Kč
Skutečnost Plán Celkem
31.12.1998 1999 2000 2001 2002aktualizováno schváleno
Investiční
potřeba

18 400

2 890

5 110

5 420
4 680
36 500
24 400
Garantované
úvěry
10 100 400 820
3 720
3 210
18 250
12 000
Negarantované
úvěry
1 730 10 - -
-
1 740
1 700
PHARE 390 860 450 - - 1 700 1 700
Dotace ze státního roz-počtu, případ-
ně ze Státního fondu dopravy
6 180 1 620 3 840 1 700


1 470


14 810


9 000


B.

Aktualizovaný model financování modernizace
II. tranzitního železničního koridoru Břeclav - Petrovice u Karviné
s odbočnou větví Přerov - Česká Třebová


mil. Kč
Skutečnost Plán Celkem
31.12.1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005aktualizováno schváleno
Investiční
potřeba
1 490 4 840
5 870
6 410
6 000
6 060
3 830
2 000
36 500
24 500
Garantované
úvěry
200 3 400 5 530
4 340
2 000
1 060
16 530
11 500
ISPA 300 800 1 100
Dotace ze státního roz-počtu, případ-
ně ze Státního fondu dopravy
1 290 1 440 340


2 070


3 700

*
4 200

*
3 830

*
2 000


18 870


7 000
Negarantované
úvěry

6 000


* Pro financování odbočné větve Přerov - Česká Třebová je projednávána rovněž účast soukromého kapitálu.

Garantované úvěry uvažované od roku 2000 jsou předjednány s Evropskou investiční bankou a Kredit Anstalt für Wiederaufbau.

Věcné záměry projektu modernizace železničních koridorů, které byly vládou v minulosti schváleny a které nedoznaly zásadních změn jsou uvedeny v části C této přílohy.

C.

Věcné záměry projektu modernizace železničních koridorů


Věcné záměry modernizace I. tranzitního železničního koridoru Děčín - Praha - Břeclav (dále jen “I. tranzitní železniční koridor”) a II. tranzitního železničního koridoru Břeclav - Petrovice u Karviné s odbočnou větví Přerov - Česká Třebová (dále jen “II. tranzitní železniční koridor”) nedoznaly zásadních změn a jsou dány tak, jak je dále uvedeno.

I. tranzitní železniční koridor a II. tranzitní železniční koridor jsou součástí IV. a VI. panevropského multimodálního koridoru a proto jim byla přiřazena priorita v dopravní politice České republiky. Hlavní cíle modernizace železničních koridorů vyplývají z mezinárodních dohod, ke kterým Česká republika přistoupila a z legislativních opatření státní organizace České dráhy.

Hlavní cíle projektů

1. I. tranzitní železniční koridor - propojení IV. panevropského multimodálního koridoru na území České republiky mezi železničními hraničními přechody Děčín st. hr. a Břeclav st. hr. - má celkovou délku 457 km. Z této délky bylo schváleno pro realizaci v rámci projektu modernizace I. tranzitního železničního koridoru modernizovat a optimalizovat 388 km tratí, včetně některých průběžných staničních kolejí. Úseky nezahrnuté v projektu v souladu s mezinárodními dohodami neohrozí stanovené cíle.

Dalšími základními cíli projektu modernizace jsou:

a) dosažení traťové rychlosti 160 km/h pro klasické soupravy na 174 km, pro speciální soupravy s naklápěcími skříněmi na 216 km v jednotlivých úsecích,

b) dosažení prostorové průchodnosti UIC GC na 388 km tratí,

c) dosažení třídy zatížení D4 UIC (22,5 t/nápravu) na 388 km tratí.

2. II. tranzitní železniční koridor - součást VI. panevropského multimodálního koridoru na území České republiky - je propojení železničních hraničních přechodů Břeclav a Petrovice u Karviné s odbočnou větví Přerov - Česká Třebová, v celkové délce 323 km. Z této délky bylo schváleno pro realizaci v rámci projektu modernizace II. tranzitního železničního koridoru modernizovat a optimalizovat 299 km tratí, včetně některých průběžných staničních kolejí. Úseky nezahrnuté v projektu modernizace v souladu s mezinárodními dohodami neohrozí stanovené cíle. Dalšími základními cíli projektu modernizace jsou:

a) dosažení traťové rychlosti 160 km/h pro klasické soupravy na 95 km, pro speciální soupravy s naklápěcími skříněmi na 279 km v jednotlivých úsecích,

b) dosažení prostorové průchodnosti UIC GC na 299 km tratí,

c) dosažení třídy zatížení D4 UIC (22,5 t/nápravu) na 299 km tratí.