Úvodní stránka
>
Jednání vlády
>
Dokumenty vlády
>
2002
>
2002-01-28
VLÁDA ČESKÉ REPUBLIKY
USNESENÍ
VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY
ze dne
28. ledna 2002
č.
113 + P
k návrhu zastupitelstva hlavního města Prahy na vydání zákona,
kterým se mění zákon č. 526/1990 Sb., o cenách,
ve znění pozdějších předpisů
(sněmovní tisk č. 1205)
Vazba na záznam z jednání vlády:
V l á d a
I. p ř i j í m á k návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 526/1990 Sb., o cenách, ve znění pozdějších předpisů (sněmovní tisk č. 1205), stanovisko uvedené v příloze tohoto usnesení;
II. p o v ě ř u j e předsedu vlády, aby o stanovisku vlády uvedeném v bodě I tohoto usnesení informoval předsedu Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky.
Provede:
předseda vlády
Předseda vlády
Ing. Miloš Z e m a n , v. r.
P ř í l o h a
k usnesení vlády
ze dne 28. ledna 2002 č. 113
S t a n o v i s k o
vlády k návrhu zastupitelstva hlavního města Prahy na vydání zákona,
kterým se mění zákon č. 526/1990 Sb., o cenách,
ve znění pozdějších předpisů
(sněmovní tisk č. 1205)
Vláda na jednání své schůze dne 28. ledna 2002 projednala a posoudila návrh zákona kterým se mění zákon č. 526/1990 Sb., o cenách, ve znění pozdějších předpisů, (sněmovní tisk č. 1205) a vyslovila s tímto návrhem
n e s o u h l a s
z dále uvedených důvodů.
Podle dosavadní právní úpravy lze za porušení povinností spojených s provozováním živnosti nejen uložit pokutu za porušení cenových předpisů, ale podle § 65 odst. 1 písm. d) zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), lze též uložit sankci až do výše 100 000,- Kč za porušení pravidel živnostenského podnikání, spočívajícího v porušení povinností stanovených pro provozování živnosti zvláštními právními předpisy. Kromě toho může živnostenský úřad podle § 58 odst. 1 nebo 2 téhož zákona zrušit nebo pozastavit provozování živnosti z důvodu, že podnikatel závažným způsobem porušuje podmínky stanovené rozhodnutím o udělení koncese, živnostenským zákonem nebo zvláštními právními předpisy.
Vláda je toho názoru, že využitím uvedených právních nástrojů lze efektivněji dosáhnout cíle sledovaného předloženým návrhem zákona.