předseda vlády
Předseda vlády
PhDr. Vladimír Š p i d l a , v. r.
P ř í l o h a
k usnesení vlády ze dne 5. února 2003 č. 136
přijetím navržené změny by mohlo dojít k narušení právních vztahů konsti-tuovaných v uplynulém období,
b) navržená právní úprava prohlubuje omezovací princip, obsažený v ustanovení § 4 odst. 1 písm. a) zákona č. 95/1999 Sb., o podmínkách převodu zemědělských a lesních pozemků z vlastnictví státu na jiné osoby a o změně zákona č. 569/1991 Sb., o Pozemkovém fondu České republiky, ve znění pozdějších předpisů, a zákona č. 357/1992 Sb., o dani dědické, dani darovací a dani z převodu nemovitostí, ve znění pozdějších předpisů, jež odporuje ustanovení čl. 12 Smlouvy o založení Evropského společenství (v tzv. amsterdamském znění), podle něhož je zakázána diskriminace z důvodu státní příslušnosti, jakož i příslušným článkům Smlouvy upravující volný pohyb kapitálu (čl. 56 a násl.) a svobodu podnikání (čl. 43 a násl.),
c) navržené zkrácení lhůty pro podání žádosti o prodej zemědělského pozemku ze 3 měsíců na 1 měsíc (bod 19 návrhu zákona) může znevýhodnit především malé a střední zemědělské podnikatele, a to jak z hlediska času potřebného k vlastnímu zpracování a podání žádosti, tak i z hlediska vytvoření dostatečného časového prostoru k zajištění nezbytných finančních prostředků pro realizaci příslušných převodů pozemků,
d) navrhované ustanovení, týkající se převodu pozemků nebo jejich částí, urče-ných schválených územním plánem nebo rozhodnutím o umístění stavby k zastavění veřejně prospěšnými stavbami nebo těmito stavbami již zastavěnými (bod 3 návrhu zákona), neřeší problematiku odpovídajícím způsobem, neboť územně plánovací dokumentace není určena identifikaci jednotlivých pozemků a nestanoví tedy ani pozemky určené k zastavění veřejně prospěšnou stavbou nebo stavbou pro bydlení,
e) předložený návrh zákona obsahuje řadu věcných i legislativně technických ne-dostatků, například: